Eén dag Dubai, wat mag je niet missen?

Eind april heb ik als stopover onderweg naar Hong Kong een dagje in Dubai, we arriveren 's ochtends vroeg en vertrekken de volgende ochtend ook weer vroeg. Nu heb ik al wat in reisgidsen zitten kijken en op internet gezocht, maar daarmee kom ik toch weer op het grote probleem bij zo’n kort verblijf uit: een ware overkill aan informatie…

Dus nu heel simpel mijn vraag: wat mag je tijdens één dag in Dubai absoluut niet missen?

Worden er geen citytrips aangeboden?

Ik ben momenteel in Dubai. Dubai is een stad met een hoop mogelijkheden, maar mocht je van winkelen houden en je ogen uit willen kijken dan dien je even naar de grootste Mall ter wereld te gaan, 1200 winkels, The Dubai Mall. Verder is het ook leuk om de Burj Arab te bezoeken (kost een paar centen voor een kopje koffie, maar dan zie je ook wat). Het is een decadente stad waar alles draait om geld (verdienen) maar ook weer uitgeven. Vandaar dat ik je even verwijs naar de Mall. Voor een dagje (en heerlijk koel).

Ja, maar dan zit je in zo’n engelse toeristische dubbeldekkersbus en volgens mij zie je niet meer dan een hoop verkeer. Je moet echt naar bepaalde plaatsen gaan maar dan heb je een auto of een taxi nodig. De pas geopende Dubai Mall is wat mij betreft een aanrader, mits je een paar centen hebt.

The Dubai Mall. Grootste ter wereld. 1200 winkels. Prachtig aquarium, indrukwekkend, lekker koel.

kan je ook eigenlijk dat hoogste gebouw van de wereld gewoon bezoeken en naar de bovenste verdieping bv?

Toen ik er was waren ze nog aan het bouwen en ben er dus zelf niet geweest, maar op de 124e etage (452 meter) zit uitzichtplatform zijn, toegang 100 dirham.

De toren is begin dit jaar geopend. Toen ik er vorig jaar was, was hij duidelijk nog niet af. Het was toen heel stoffig en het zou zinloos zijn geweest om naar boven te zijn gegaan. Dit jaar was ik weer in Dubai. Ik heb de toren van een afstand bewonderd (zie verslag en foto’s op IkReis - Dubai stopover: tips en ervaringen), maar ik heb niet de moeite genomen om naar de voet van de toren te rijden en naar binnen te gaan. Ik was dit jaar overigens alleen eind van de middag en 's avonds in Dubai, geen idee of de toren dan open is… (De Petronas Towers in Maleisie hebben bv zeer beperkte openingstijden.)

http://www.burjkhalifa.ae/language/en-us/observation-deck/ticket-information.aspx

Zondag t/m woensdag van 10AM tot 10PM, donderdag t/m zaterdag van 10AM tot 12AM (=middernacht).

1 like

Ik heb afgelopen jaar precies hetzelfde gedaan (sochtends aankomen, volgende avond weer weg)

Na aankomst eerst even geslapen, gezwommen en een stukje gewandeld en de mall bezocht. Daarna (eind van de dag) werden we opgehaald voor een jeepsafari (wat ontzettend geweldig is dat!!!) de woestijn in tot savonds laat en de dag daarna werden we sochtends opgehaald door een geweldige nederlandse gids die ons in korte tijd alle hoogtepunten van dubai heeft laten zien en vooral heel erg veel heeft verteld over de geschiedenis van Dubai en de gebruiken een gewoontes in het land. Wat een geweldige twee dagen hebben we gehad!

Ik kan iedereen aanraden (die een korte tijd in dubai heeft) om gebruik te maken van een gids omdat je zo het meeste uit een korte tijd haalt en het ook geen fortuin kost.

Hier een korte impressie van onze trip

Hallo,

Wij zijn in juli ook een dag in Dubai ivm een stopover. We komen om middernacht aan en willen dan eerst even bijtanken in een hotel. Dan willen we Dubai bekijken. Een woestijnsafari lijkt ons ook leuk, maar weet niet of dit kan in het relatief korte tijdsbestek. Wie heeft er tips hoe we dit het beste kunnen doen? Gids? Wat kost dat? Of zelf?
We vertrekken dan s avonds om 2 uur ofzo weer.

Alvast bedankt.

Anika

Hoi Anika,

Safari is goed te doen omdat je pas rond een uur of 2 smiddags wordt opgehaald als ik het me goed herinner. Je hebt dan bijvoorbeeld die uurtjes daarvoor nog om even een mall of iets dergelijks te bezoeken. De safari duurt geloof ik tot ongeveer half 11 dus in principe zou het met je vlucht van twee uur snachts ook kunnen maar dat is een beetje aan jezelf of je dat aandurft.

Wij hebben een safari gemaakt via http://www.arabiannightstours.com/tours_safari.php

Misschien dat je iets aan hun site hebt?

1 like

Hallo Jolien,

We zagen dat zij ook een citytrip door Dubai aanbieden. Dat is misschien ook een idee. En die safaritour begint om 15.30 tot 22.00. Dan zullen we rond 22.30?? op het vliegveld zijn. Weet jij hoelang je daar van tevoren moeten zijn? Dan kunnen we een leuke dag in Dubai zijn.

Er stonden alleen geen prijzen bij… Weet jij die toevallig nog?

Bedankt!

Hoi Anika,

Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe lang je van te voren op het vliegveld moet zijn daar. Misschien even checken bij je vliegmaatschappij?

Een safari kost doorgaans zo’n 50 dollar per persoon maar wij hebben met een kortingsbon 50 dollar voor twee personen betaald. Onderhandelen over de prijs is dus nooit weg.

Succes!

Bedankt voor je reactie,

Ik had je fotos bekeken, erg mooi! Welk hotel zat jij?

Gr Anika

oeee sorry voor de trage reactie. Wij zaten in het Al Manzil hotel!

Burj Khalifa lijkt me speciaal! Onvoorstelbaar hoe hoog een flat kan worden. Omdat ik een plannen maak om rondreizen te doen in Dubai, heb ik een paar interessante dingen gevonden. Je kunt bijvoorbeeld een safari toer nemen in de woestijn of de gouden souk bezoeken.