Gegroet. Ik heb hier een vraag die gericht is op levenservaring en waar Google mij naar alle waarschijnlijkheid geen antwoord op kan geven. Ik wil een aantal maanden terugkeren naar Argentinië vanaf juni, maar ik weet nog niet precies hoe en wat. Ik heb twee jaar geleden eind januari een ticket geboekt voor een gangbare prijs. Ik vroeg me af of het in april ook nog wel te doen valt, ik weet namelijk niet wanneer de prijzen echt ontzettend gaan stijgen, misschien heeft iemand hier ervaring mee?
De prijzen van alle vluchten met Aerolineas Argentinas zullen komende week of zijn net deze week allemaal met 30% gestegen.
Zou verder niet precies kunnen vertellen welke maanden in het jaar duurder zijn. Dit is waarschijnlijk rondom lange weekenden en kerst en Nieuwjaar.
Bedoel je een ticket kopen naar Argentina?
Dat is een kwestie van veel kijken op internet. Kan zomaar een paar honderd meer of minder zijn is mijn ervaring. Ook vroeg boeken gaat niet op. 3 jaar geleden ticktes geboekt, een paar weken laten waren die tickets per ticket 200 euro goedkoper.
Maar reken gewoon op zo’n 1000 euro. Iets meer of iets minder…
Tickets zijn wel zo’n 150 euro duurder dan vorig jaar.
KLM vliegt overigens nu rechtstreeks, was een maand geleden bijna 1100 per ticket, weet niet hoe het nu is.
Suerte
Ah ja als het om tickets naar Argentinie gaat dan heb je helemaal gelijk Gallina. Had niet helemaal goed gelezen en dacht dat het op tickets binnen Argentinie ging
Wij hebben in mei 2011 voor 600 euro retour een ticket gevonden voor dit jaar. Wij waren er dus vroeg bij.
www.vliegennaar.nl kan je een notificatie aanzetten voor wanneer tickets goedkoper zijn dan een gewenst bedrag. Hierdoor hadden wij geluk! En gaan we dus voordelig met Lufthansa op pad.
Voor andere landen krijg ik voor komende maand weer lage prijzen toegestuurd. Er valt dus niets over te zeggen. Gokken, plannen en geduld, hier moet je een mix in vinden ;).
Dat klopt inderdaad! Ik denk dat ik dit jaar maar met British Airways ga, want ik vind die rechtstreekse vlucht van KLM wat te duur. Met Iberia ga ik liever niet, hoor er alleen maar slechte verhalen over.
@sabbie: Hartstikke handige site!
Zo, ik kom op die Vliegennaar.nl tickets naar Buenos Aires tegen vanaf 722 euro, zó goedkoop heb ik het nog nooit aangetroffen (en helaas ook nog nooit betaald)… is wel via Dusseldorf direct naar BA, met Iberia, maar toch…
Al geprobeerd om data in te vullen? Dan blijkt die 722 euro toch net niet mogelijk op die dag. Ook niet op de volgende. Of de volgende… Beetje misleidend, hoewel het op het eerste gezicht een geweldige site lijkt.
British Airways werkt samen met Iberia, grote kans dus dat je heen of terug met Iberia moet. Er is trouwens niks mis met Iberia! Tenzij je perse een eigen tv voor je neus wilt hebben, want dat is er niet. Voor de rest kun je lekker daar koekjes, sandwiches en drankjes zelf halen in de keukentjes…
Ik had 't meer over de bagage. Iberia schijnt een heleboel bagage zoek te raken. Een goed boek is voor mij wel genoeg om de uren door te komen, dus dat is het probleem niet.
Nou wij zijn een heleboel keer met Iberia geweest en dat hebben we nog niet meegemaakt. Totaal zo’n 12x
Hoor het ook wel eens van andere maatschappijen bv. Air France, dat heb ik weer gehoord, maakt er bv ook een zooitje van!
Maar als je werkelijk op safe wilt spelen, moet je die rechtstreekse vlucht van de KLM nemen Dan is de kans helemaal klein
Ik ben de laatste keren ook met Iberia gevlogen. Het is niet zo dat ik er erg enthousiast van word, maar het is wel okay. Niets bijzonders eigenlijk, inderdaad totaal geen entertainment, service standaard, etc. Máár vaak wel het meest aantrekkelijk geprijsd…en baggage nog nooit kwijt geraakt. Vorige maand nog met veel te veel extra kilo´s mogen vliegen zonder bij te betalen…
Als ik dat zo hoor ga ik misschien toch maar Iberia proberen, de volgende keer. Service en entertainment maken mij eigenlijk nooit zoveel uit, maar ik vind het wel sympathiek als je inderdaad zelf het één en ander mag pakken. Ik heb de vliegreis naar Buenos Aires en terug nooit als ondraaglijk ervaren, reizen naar Azië daarentegen…
Goedkope vliegticket via Brussel, maar vliegen vanaf Amsterdam voor 632 euro. Wij hebben drie weken geleden een ticket gekocht voor midden oktober voor deze ongekende lage prijs. Zie de verschillende ticketssites
Mvgr Jacques
Welke maatschappij?
Eerst treinticket Brussel Amsterdam en dan op de vlucht A’dam BA met KLM. Treinreis verplicht om toegelaten te worden op de vlucht A’dam BA.
Prijs in totaal 632 euro
Ja, over die constructie via KLM België hoor ik ook steeds vaker. Je moet dan wel fysiek vanuit België reizen naar Amsterdam (dat ook kunnen aantonen), maar schijnt veel geld te schelen. Bizarre constructie eigenlijk, weet iemand te verklaren waarom zoiets kan? En bestaat de constructie bijvoorbeeld ook via Parijs (dus vanuit Brussel naar Parijs en daar goedkoop vertrekken)? Of andere buurlanden?
Heb je misschien een link van dat arrangement? Het klinkt bizar. Maar voor vierhonderd euro verschil wil ik best die afstand afleggen. Trouwens, hoe gaan ze überhaupt controleren dat je inderdaad in een trein gezeten hebt? Je kunt natuurlijk zeggen dat je niet gecontroleerd bent onderweg.
Er is een speciale balie op het station van Brussel waar je moet inchecken en als je dat niet doet mag je het vliegtuig niet in EUR 632 heb ik niet gezien, wel 700 en een beetje, was een mooie aanbieding maar geldt nu al niet meer helaas. Het prijsverschil heeft te maken met belastingen geloof ik.