De zaterdag stelling:
Het vakantiegevoel is voor mij het idee dat ik in het buitenland ben.
Licht hieronder je antwoord toe.
De zaterdag stelling:
Het vakantiegevoel is voor mij het idee dat ik in het buitenland ben.
Licht hieronder je antwoord toe.
Ja het vakantiegevoel, wat is dat?
Bij mij begint het vaak al te kriebelen als ik mijn koffers inpak en vervolgens de auto in stap richting het vliegveld of plaats van bestemming.
Aangekomen in het “vakantieland” gaat het natuurlijk echt kriebelen. Andere taal, eten, cultuur, de bergen en alles lekker op je gemak, dat is voor mij het vakantiegevoel.
Xander ![]()
Vakantiegevoel. De eerste vereiste voor een ultiem vakantiegevoel is zon, veel zon. Verder helpt het ook een andere taal te horen, maar ook in een zonnige Nederland kan het vakantiegevoel aangenaam aanwezig zijn. Even weg van afwas, stofzuiger en baan, heerlijk. Nieuwe energie opdoen om daarna er thuis weer lekker tegenaan tegaan. Kortom, voor mij is het vakantiegevoel er al wanneer ik weg ben uit de dagelijkse ‘sleur’ en de zon heerlijk schijnt.
Lise
Voor mij is het vakantiegevoel dat ik iets anders die dan ‘normaal’. Dat kan in het buitenland zijn, maar zeker ook in Nederland in een vakantiehuisje, of zelfs thuis. Leuke stelling! ![]()
Tja, wat is buitenland… ![]()
Vroeger was het zo dat het vakantiegevoel al optrad zodra ik maar in het buitenland was, dat hoefde zelfs maar België te zijn.
Nu woon ik zelf in dat buitenland en is het dus geen buitenland meer en ik merk dat vakantie niet per se daadwerkelijk met een reis te maken hoeft te hebben, want ik kan hier waar ik woon ook goed een vakantiegevoel.
Voor mij is vakantiegevoel: zon en bepaalde muziek, dat kan me het gevoel geven ergens anders te zijn dan normaal. Heerlijk!
Liefs,
Carolina
Vakantiegevoel is voor mij even weg te zijn uit het gehol en gevlieg van alle dag. Mensen om mij heen die de tijd hebben i.p.v. de klok. Even doen waar ikzelf zin in heb en geen verplichtingen zoals werk, mantelzorg etc. En natuurlijk ook zon, zee, woestijn en kamelen.
Bislemma,
Marianna
Bij mij begint het vakantiegevoel eigenlijk al zodra ik in de taxi naar Schiphol stap!! Heerlijk vind ik dat!!! Het idee dat ik Nederland weer verlaat, is altijd erg prettig!
Bij mij begint het vakantiegevoel op het moment dat ik de laatste dag gewerkt heb en het kantoor uitloop…altijd op het laatste moment de tas inpakken, vaak een paar uurtjes voordat ik weg ga…
Eenmaal op Schiphol aangekomen is het inmiddels traditie geworden dat ik ga lunchen bij de McDonalds en vervolgens een paar grote biertjes ga halen bij mijn “vaste” kroeg.
En als ik geland ben in Bangkok voelt het weer als thuiskomen en is een van de eerste dingen die ik doe, een echte Thaise maaltijd halen bij een van de stalletjes op straat…
Bij begint de vakantiegevoel als ik op schiphol ben en helemaaaaaal als ik geland ben in turkijeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. yoehoeooedf
Als ik mn koffers inpak en me naar rotterdam centraal of t vliegveld begeef… dan kriebelt t ![]()
Toen ik naar Turkije ging begon de vakantie voor mij wel in het vliegtuig, maar ik was zo blij toen ik er ECHT was! Toen begon de vakantie pas echt. Lekker warm weer, strak blauwe lucht, iedereen in zijn/haar badkleding, het strand, lekker eten… dat is nou echt vakantie!!!