Stel jij je vakantieboeking uit wegens de financiële crisis?

Wij zijn onze reis voor 2009 naar Maleisië aan het plannen. Zo gauw de ticketprijzen bekend zijn zullen we gaan boeken.

er was vandaag nog een meneer op het nieuws die zei ja we moeten op reizen besparen en niet meer gaan want dat is geldverspilling en we zijn het nodig voor dagelijkse dingen… en toen dacht ik echt wat een onzin, vind reizen nou niet echt geldverspilling en is juist even lekker om er tussenuit te gaan nieuwe dingen te zien en leren en dan weer fris te beginnen in NL :wink:

Op dit moment geeft toch ruim 20% in de peiling aan dat de reis/vakantie wordt uitgesteld. Dat is toch al 1 op de 5 mensen, wat best veel is.

Hopelijk valt het allemaal mee, ik ga in ieder geval niet de boel uitstellen zolang het niet nodig is.

Nee hoor …blijf zeker niet thuis!!!

De vakantie hoeft voor mij niet extreem duur uit te vallen, als de prijzen niet idioot gaan stijgen dan zie ik geen enkele belemmering. De auto wegdoen komt dan eerder in beeld (ik rij toch liever met de motor), ook zal een verbouwing of zo wel eens uitgesteld kunnen worden.
Ik verwacht zeker wel dat er klappen vallen in de autobranche, bouw en energiemaatschappijen.
Waar gaat het naar toe??

Ik stel het ook niet uit… Op dit moment heeft het voor mij geen enkele invloed dus waarom uitstellen als het niet hoeft?

Het vermogen dat ik bezit word waarschijnlijk door de bank gezien als kleingeld. Dus opmaken die euros.geen bezit kan een rijk gevoel geven.
Heb natuurlijk wel nog genoeg voor een periode thailand-laos-cambodja.
Hoop ondertussen wel dat suiker-ooms en tantes niet op het verkeerde paard hebben gegokt.ben nog lang niet klaar met reizen.

Wil hier ook wel even op reageren. Stel de vakantie’s ook niet uit, maar zal toch wel op meer op de prijzen gaan letten. Maar gaan… doen we!! :vak02:

Tuurlik gaan we !!
Vrij zijn de grootste vreugde voor je ziel !!

Volgens onderzoeken van reisorganisaties houdt ruim 20% er rekening mee, wat overeenkomt met de peiling van dit topic…

Aan de andere kant: 80% laat zich niet van de wijs brengen en doet gewoon lekker z’n ding :smiley:

ik (lees wij) ga ook gewoon op vakantie maar aangezien we niet op korte termijn gaan hoef ik niet nu te boeken.
Maar omdat ik wel al aan het kijken ben en wat vragen aan reise.nl had kreeg ik wel de volgende tip mee, boek nog niet wacht ermee, de prijzen gaan op en neer!
Dus ik boek nog niks maar wacht tot januari/februari.

Dus eigenlijk ja, ik stel het wel uit!

een huis huren of kopen kost allebei veel geld, en als je het koopt dan heb je nog belastingsvermindering,geef mij maar een eigen huis en de reis!!:biggrin:

Voor mij is de crisis geen reden om thuis te blijven, duss volgend jaar in de zomer en najaar weer naar turkije

Heb al geboekt voor voor- en najaar Italie en over 2 weken naar Disneyland Parijs.
Geniet ervan, nu kan het nog. Op vakantie gaan is toch ook goed voor de economie!!!

Tot dit jaar gingen we tweemaal per jaar naar Italië met de familie, voorlopig nog maar één keer.
Voor 2010 zien we wel eind 2009.

Ach, financiële crisis? En de klimaatcrisis dan? Voedselcrisis?
Ik ga gewoon lekker wakker liggen van:
-mogelijke oorlog tussen Cambodja en Thailand (n.a.v. schermutselingen bij tempel)
-sluiting vliegveld Bangkok na uit de hand gelopen rellen (tegen de president)
-faillissement carrier
Op deze site - http://www.edwinenmartine.nl/joomla - las ik dat er in Cambodja een inzameling wordt gehouden voor die arme Amerikanen die nu hun privé-zwembad moeten sluiten.
Rijk? zei een Nepalees, ja, dat ben ik. Kijk daar ens de Himalaya. Hebben jullie niet, toch. En zijn kindje hoepelde weg met een fietswiel, een oud-Hollands spel (?) Dat hebben wij dan weer wel.

En wie weet kom ik nog zo’n financieel manager tegen, verbrand op het strand van Ko Chang voor zijn derde tweede huisje - terwijl hij volgens de krant thuis zit met een burn out.

Terzake: wij hadden net geboekt en zijn dus in de tweede helft van december in Thailand.
Hebben we jaren voor gespaard, bij een betrouwbare bank (Triodos).
http://img170.imageshack.us/img170/248/edwinenmartinejg1.th.jpg

Lekker a.s. zaterdag naar Washington en Toronto !!! Niks kredietcrisis dus ! Misschien dat die crisis bij mij na terugkomst van mijn reis begint…maar dat zien we dan wel weer…

Om nog even op bovenstaand bericht te reageren: oorlog tussen Cambodja en Thailand komt er vast niet…het zal wel met een sisser aflopen, toen wij paar maanden geleden in Thailand waren, speelde dit ook al…
Ook heeft Thailand geen president (het is een koninkrijk), dus neem aan dat je de prime minister bedoelt :slight_smile:

ik reis altijd low-budget, lifen, wild camperen. van dat werk. dus die hele crisis heeft echt geen invoeld op mijn plannen:D:D:D

Misschien is die crisis eerder een reden om op vakantie te gaan naar goedkopere vakantielanden? In Zuid-Amerika kun je nog relatief goedkoop op pad en bijvoorbeeld drie/vier weken Argentinie kost je waarschijnlijk net zo veel als drie weken Spanje.

Op vakantie gaan komt absoluut niet in het geding.
Ik merk wel dat de prijzen enorm zijn gestegen tov van de jaren ervoor. Normaal ga ik richting de Caribbean in nov/dec, maar ben nu ,vanwege de toren hogen prijzen, ook bezig met andere mooie bounty bestemmingen.