Stedentrip met Rolstoel

Hallo allemaal!

Sinds vandaag nieuw op wereldwijzer en eigenlijk vooral lid geworden omdat ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven! :slight_smile:

Ik zal me eerst even kort voorstellen:
Ik ben Cindy, 23 jaar en nu vooral bezig met het ontdekken van mooie plekjes binnen Europa.

Ik ben op zoek naar tips voor het volgende:
Ik wil van de zomer op stedentrip met 2 vriendinnen. EĆ©n van die vriendinnen zit in een rolstoel. Zij is echt rolstoelgebonden, al laten wij ons niet zomaar uit het veld slaan en hebben we al een hoop heuvels, vervelende stoepjes en zelfs trappen overwonnen haha.

Nu zouden wij graag naar een stad in Italiƫ gaan, maar we weten niet zo goed hoe rolstoelvriendelijk de steden zijn. Het gaat vaak namelijk alleen over de rolstoelvriendelijkheid van de hotels, maar we willen natuurlijk ook graag wat zien!

Heeft er misschien iemand ervaringen met een rolstoel in de volgende steden?
-Rome
-Napels
-Milaan
-Florence
-Venetiƫ

Of misschien andere rolstoelvriendelijke steden?
Ik heb ook gehoord dat Valencio (Spanje) goed te doen is met de rolstoel, dat zou misschien ook nog wel een optie zijn.

Ik hoor het graag!

Liefs,
Cindy

Hoi Cindy, welkom op Wereldwijzer! Je kunt je vragen het beste stellen in ons Italie forum, en vanuit ons Europa forum is het het makkelijkst navigeren tussen de landen van jouw keuze.

Hoi Cindy,

Het is niet echt een stedentrip, maar misschien een idee voor de zomer van 2018: www.worldservants.nl/onbeperkt is een nieuw werkvakantieconcept voor jongeren met Ć©n zonder beperking. Ik hoor graag of 't je wat lijkt, ook als je er niks aan vindt (want daar leren we graag vanā€¦)

Groeten, Willem-Jan

Italiƫ biedt voor iedereen wel wat, zeker ook voor mensen die rolstoelgebonden zijn of op reis gaan met iemand in een rolstoel in het reisgezelschap. De hoofdstad Rome kent veel prachtige attracties, die je bijna allemaal gemakkelijk met de rolstoel kunt bezoeken.