Hey iedereen,
Ik weet dat Cuba vooral een land is met veel cultuur en geschiedenis, maar toch zouden we onze rondreis graag wat afwisselen met natuur. Met natuur bedoelen we jungle/nationale parken. Ik heb er al verschillende zaken over gelezen, maar vind het moeilijk om zomaar lukraak enkele NP’s aan te duiden en die in onze rondreis te verwerken.
Ik heb al gehoord van Zapata NP (wordt vergeleken met Everglades in de VS?) en dat leek ons wel super, Topes Callentes komt regelmatig terug in rondreizen en het ongerepete gebied rondom siërra Maestra wordt ook echt aangeprezen? Ik heb ook gelezen dat er in Cuba ergens een NP is waar de kleinste kolibrisoort ter wereld voorkomt, het Humboldt NP?
-
Wij zijn echte dierenliefhebbers/vogelliefhebbers en vinden het geweldig om dieren te spotten. We willen graag naar Cuba, maar dan met genoeg afwisseling tussen jungle en cultuur. Welke NP’s moet je er zéker bijdoen als je van dieren spotten houdt?
-
Omdat we vrezen dat onze rondreis te lang wordt zouden we ook graag weten welke steden we absoluut gezien moeten hebben en welke we eigenlijk toch wel kunnen vervangen door de NP’s?
-
Op welke plaatsen kan je het mooiste snorkelen in Cuba?
Alvast heel erg bedankt voor de goede tips!
Groetjes,
Isabelle