Stamtafel kletstopic, deel III

Waaaar?

:lol:

Met het vliegtuig. Ging allemaal prima, alleen had ik nog nooit met WizzAir gevlogen… Je eigen plaats uitkiezen was nieuw voor ons. :teeth:

Boedapest is een erg mooie stad, met een interessante geschiedenis. We zijn naar het Terror Haza Muzeum geweest, dit vond ik erg boeiend. Ik wist eigenlijk niet zoveel over Hongarije, maar door het indrukwekkende museum heb ik een veel beter beeld van wat er allemaal is gebeurd. Het eten in Boedapest is echt top, dus als je van lekker eten houdt, zit je goed. Wij zaten in Pest en hier had je leuke, drukke winkelstraten. Leuk om doorheen te lopen, ik vond het een interessant deel. Boeda aan de overkant, met de mooie Burcht. We hebben veel gelopen en alleen dat is al de moeite waard. De laatste dag hebben we heerlijk kunnen ontspannen in het Szechenyi badhuis. Ik zou zo weer gaan.

Opslaat als evt. stedentrip idee.

Goed zeg Rien die korting , leuk .

Doen!

Genoteerd!

Was in Lissabon ergens vorig jaar… november ofzo. Ik vind dat echt een hele leuke stad om een stedentripje te doen. Echt ik was totally impressed. Oud en nieuw door elkaar, gezellige kleine winkeltjes, grote merken, historische gebouwen noem maar op… .

Lissabon staat ook nog zeker op mijn lijstje, maar eerst in mei naar het WK ijshockey in Praag. :cheer2:

Eigenlijk moet ik ook maar eens vaker naar stedentrips kijken, geeft vaak wel een leuk beeld van een bepaald land…

Zeker zo. Stedentrips :wub:

Kijken jullie anders tegen trips aan, vanwege alle terreur gaande in Europa? M.a.w. beïnvloedt dat jullie vakantiekeuze?

Valt mij op dat hier - op dit forum - geen meldingen zie van wat er gaande is in diverse landen. Wordt daar soms bewust voor gekozen er niet over te praten?

Ook over bijvoorbeeld ziektes/epidemieën lees ik weinig.

Het beïnvloedt niet direct mijn vakantiekeuze. Als ik morgen naar Parijs wil voor een baguette, doe ik dat. Die ‘dreiging’ is schijnbaar overal, en ik wil er simpelweg niet te veel over nadenken. Wat hebben we aan paniekzaaierij? Niets. Ik moet iedere dag naar Amsterdam, waar ze volgens diverse media ook iets van plan zijn. Ik kan moeilijk niet meer naar mijn studie gaan. :wink:

Rusland is ook omstreden te noemen en ik lees veel negativiteit over dit land. Zeker wanneer het over de MH17 en de situatie in Oekraïne gaat. In mijn forum wil ik hier geen discussies over. Politieke discussies vind ik niet thuishoren op een reisforum. Dit geldt dus eigenlijk voor mij persoonlijk en het Rusland Forum, aangezien ik geen idee heb of overige heftige gebeurtenissen bewust worden vermeden.

Ook over Parijs heb ik allerlei complottheorieën langs zien komen, en ik denk dat je dergelijke dingen beter kan voorkomen op een forum als dit.

Het klinkt misschien cliché maar overal kan iets je overkomen, of het nu thuis is of verder van huis. Natuurlijk is er een verschil in risico maar dit is ook geen verschil van dag op nacht. Tenzij je natuurlijk een burgeroorlog binnen rijdt maar dit zie ik mezelf niet bewust doen.
Maar goed, zo denk ik er over, terwijl ik toch vaak mensen om me heen hoor die ‘dit’ niet (meer) willen doen omdat ‘dat’ gebeurd is of niet meer met ‘zus’ willen vliegen omdat ‘zo’ gebeurd is. Het is enigszins begrijpelijk maar veel mensen kunnen toch vaak iets te hard van stapel lopen. Zulke berichten op het forum plaatsen is dan dus eigenlijk een beetje paniek zaaien misschien. Besides, je krijgt al een reisadvies van een reis instantie wanneer je een reis of ticket wilt boeken.

…Hoi :slight_smile: …en proost, of zo.

Cheers :slight_smile:

Zo kun je je natuurlijk ook voorstellen :stuck_out_tongue:

Je zou me eens in actie moeten zien als ik op een meisje afstap…

"Dit café heeft al behoorlijk wat mee gemaakt in de 120 jaar dat het hier staat. Van 3 verschillende incidenten met brand tot schietgevechten politie en overvallers . Ik heb zelfs gehoord dat dit André van Duin z’n vaste stam café was voor hij doorbrak. Joep Meloen was de zoon van de toenmalige eigenaar Koen. Zo is hij aan de naam gekomen. Het is echter niet altijd een café geweest, dit pand heeft ook bekend gestaan als postkantoor, banket bakkerij en als bank. Dat was waarschijnlijk in de tijd van het schiet incident.
Jep, flinke geschiedenis dat deze ouwe meid heeft.

Kom je hier vaker?"

En het is weeral zondag,als ik even naar buiten tuur door het venster zie ik een verdronken landschap (regen)
Geef mij maar lekker een warm zonnetje met heerlijke temperaturen.
23 januarie komt met rasse schreden naderbij,dan moet ik voor een check-up naar het ziekenhuis.
Hopelijk vind ik na de consultatie mijn glimlach terug en kan ik gewoon nadien verder gaan in het leven,bevoorbeeld gaan reizen.
Is de uitslag negatief tja…(lange stilte)…

Ik ga zo hard voor je duimen, lieve Georges! :kus:

Succes Georges!

Komt goed Georges! Voor je het weet is het zaterdag en heb je je tickets al geboekt…