Stamtafel kletstopic, deel III

Helaas sloeg toen een leuk virusje toe, vandaag weer een beetje uit bed…

Geachte Georges xxxxxx,

Inzake dossier 201683902 heeft mijn kantoor een dagvaarding opgesteld, deze heb ik zopas per e-mail ontvangen om aan u te betekenen.
Dit betekent dat u voor de rechtbank moet verschijnen en dat ik beslag kom leggen op uw roerende goederen, beslag op uw inkomen en u dien te plaatsen op de zwartelijst voor kredietverstrekkers alsook uw bank op de hoogte te stellen van deze feiten.

De kosten voor bovenstaande zijn totaal €601,73 exclusief de kosten die de rechtbank uw aan zal rekenen als griffierecht.
Uw vordering, verhoogd met de wettelijke incassokosten en handelsrente bedraagt momenteel €100,-.
De vordering is inzake uw aankoop voor een spel op uw device, voltooid op 03-01-2016.

Let op, wanneer u niet nu betaalt, danwel voor 06-04-2016 om 18:00, zullen wij in opdracht van client direct overgaan tot bovenstaande maatregelen zonder enige twijfel en alle kosten aan uw vordering toevoegen!

Om te betalen kunt u reageren op deze e-mail, één van onze juridische medewerkers zal u dan verder informeren over de betaling.

Hoogachtend,

Dhr. Mr. A. Peeters
Gerechtsdeurwaarder
Trivion Gerechtsdeurwaarders

Heb gezien op het internet dat de firma echt is,wat nu???

Georges… SPAM

Staat namelijk niets in de mail behalve bla bla bla

En bij twijfel bel je ze op… (niet via nummer uit mail maar via hun echte nummer)

Mailadres afzender eindigt vast niet op @trivion.be

Doe voor de gein ook eens de phishingmail test op de site van de consumentenbond:
http://www.consumentenbond.nl/veilig-online/extra/telefonische-phishing-nepmails/

Daar krijg je 12 mails voorgeschoteld waarbij je moet aangeven of ze echt of nep zijn.
Tot mijn grote opluchting had ik ze alle 12 fout.
Mijn moeder is er ook in geslaagd om alle foute mails eruit te halen… (dat ze daarnaast ook meerdere goede mails aanuidde als fout is dan wel weer jammer, maar ze is in ieder geval voorzichtig genoeg :biggrin:)

Thijs op het internet bestaat die firma wel.
Hoe geraak ik van die nare berichten vanaf?

@advalvas…be
Daar eindig de afzender mee Thijs!

Geen mailadressen online achterlaten. :slight_smile:

Als het bericht van die firma zelf was, dan had het e-adres achter het apenstaartje op die firmanaam moeten eindigen, dus dit is gewoon een nepmail, waarvan men hoopt dat je er instinkt.
Mocht je toch geld willen overmaken, dan weet ik wel betere doelen :slight_smile:

Mocht je blijven twijfelen, volg dan de tip van Thijs op, zoek op internet het telefoonnummer van het betreffende bedrijf op en bel hen op. Gebruik IN GEEN GEVAL het telefoonnummer dat in de mail staat!!!

Iedereen kan @asvalvas.be mailadres aanmaken. Dus zeker spam.

Ik snap overigens echt niet dat je je druk maakt om spam Georges. Spam is spam, klaar…

Nou Theiz, ik kan het me wel voorstellen dat mensen zich een hoedje schrikken als ze opeens zo’n mail krijgen en ik kan me ook voorstellen dat mensen die minder op hun hoede zijn nog betalen ook (maar dan kan ik nu al voorspellen dat het aantal van dit soort mails flink gaat stijgen in die mailbox).

Georges, als je het, ondanks het feit dat Thijs en ik zeker weten dat het een nepmail is, niet vertrouwt, bel dan aub met die firma en vertel ze wat voor een mail je gehad hebt en vraag vooral of daar dan ook ene meneer Peeters werkt, dan weet je het direct zeker en zul je weer heel wat lekkerder slapen.

Ik niet, want je ziet meteen dat het spam is…

(Tenzij je weet dat je je rekeningen niet betaalt.)

Sorry, maar vermakelijk is het wel :biggrin:

ja, maar niet voor georges.
Ik krijg trouwens nooit zulke betaalmails… ik zit er beter bij… om de paar weken overlijdt er een ver familielid waar ik nog nooit van gehoord heb, waarvan ik raar genoeg de enige erfgenaam ben en die mij veel geld willen nalaten, maar dan moet ik eerst…
Of, gebeurt ook geregeld, ik heb de hoofdprijs in één of andere lotto, waar ik nog nooit aan meegedaan heb. Best leuk.

Ook verlopen regelmatig mijn passen van de ING, SNS, ABN-AMro en Rabobank. Knap, want ik bankier bij slechts één van deze vier en als die al mailen sturen ze het naar het mailadres dat bijna nergens bekend is (dus daar krijg ik ook geen spam op!)

Ik krijg ze zelf nog zelden, maar zo vaak als Georges is wel apart.

Iedere keer blijven we hier roepen dat het spam is, en toch…

Weet het wel Rien,maar als ik s’morgens op mijn nuchtere maag de emailbox opend en je vind dit er tussen tja…

Goed Georges, dan spreken we vanaf nu af dat je dergelijke mails direct weggooid!
En je onthoud dat rekeningen niet per mail komen.

:wink:

Eeh… dat zou ik even niet te hard onthouden. In toenemende mate sturen bedrijven tegenwoordig de facturen per e-mail.
Je kunt wel onthouden dat als je een factuur krijgt van een bedrijf waar je nooit iets gekocht hebt, je deze direct weg kunt mikken.

Dat is toch wel duidelijk?!