Ik weet wel dat dit spam is Thijs en Rien,maar toch ben er eerlijk gezegd niet gerust in.
Hoezo ben je er niet gerust op? Tis spam, dus delete. Klaar en simpel.
In dat geval heb ik ook nog wel een emailadres waar je een donatie kunt doen. Zorg ik dat het er ook zo echt uitziet…
Oh, dan weet ik ook nog wel een paar leuke fondsen om geld te storten ![]()
Gewoon spambericht!
Heuj, zoek je eigen inkomsten… ![]()
En, zijn ze nog langs geweest om 13:00 uur? [emoji6]
Weet het niet,juist gedaan met werken,ben nu op weg naar huis.
Inkomsten, ik verdien momenteel bij met routes uit te stippelen in TH.
Met het geld dat ik verdien kan ik een vliegtuigticket kopen.:cheer2:
100% zeker van niet. ![]()
Microsoft Nederland, maar het geld moet worden overgemaakt via bechagre.be? Waarom dan niet naar .nl óf een mailtje van Microsoft België…
Goed bezig, GeorgesTours!
Nou Rien,het zijn niet de populaire routes die ik uitstippel voor de klanten.
Nou Daniella,had nog een mailtje gekregen van iemand van Microsoft.
Bij deze dan een bevestiging van een Microsoft medewerker: karel vos heeft gelijk, dit is absoluut niet van ons afkomstig en pure oplichterij. Contact opnemen is niet gewenst, evenals het doen van een betaling.
Er zijn ook zeer veel varianten van deze mails terug te vinden op diverse fora, kleine zaken worden aangepast in de mail maar de algehele strekking is altijd hetzelfde: betalen voor een gratis upgrade.
Kortom: Scam, mails gewoon verwijderen
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mijn email
Welke acties worden ondernomen vanwege microsoft om deze oplichtingpraktijken aan banden te leggen?
Met vriendelijke groet, Georges
Antwoord:
Hey George,
Bedankt voor je reactie. Zoals je je kunt voorstellen is Microsoft een dusdanig groot bedrijf dat het onmogelijk voor mij is om te zien wat elke specifieke afdeling doet.
Maar het is een veilige aanname dat er door Microsoft aangifte gedaan is net zoals dit gedaan is bij de spam-telefoontjes vanuit India.
Helaas houdt het daar voor het bedrijf verder op en is het aan justitie om dit aan te pakken, dus ik kan je niet verder vertellen wat de stand van zaken is. Wel zie ik ook de politie waarschuwingen plaatsen (op Facebook bijvoorbeeld) dus het probleem is bekend en er wordt vanuit justitie ook iets aan gedaan.
Vooralsnog blijft het advies hetzelfde: verwijder de mailtjes zodra je deze binnen krijgt, en indien je er wel op ingegaan bent en geld hebt overgemaakt: doe aangifte bij de politie.
*Met vriendelijke groet,
Dave C.
Microsoft Partner
Nieuwsbrief…
Nieuwsbrief?
Nieuwsbrief !
Heb een topic aangemaakt op het moderator intranet.
Overal opzeggingen! Dus nieuwsbrief idd. ![]()
Duidelijk verhaal. Lekker kort ook :biggrin:
Nieuwsgierig!
1 manier om het zorgvuldig spammen op diverse forums (afmeldingen) in de kiem te smoren is een rood kadertje bovenaan met de vermelding helpdesk,zodat de mensen weten waar ze terecht kunnen met al hun vragen en verzuchtingen.
Gisteren iemand gehad die 33 identieke postings op verschillende landen en subforums posten: actie wwz korter op de bal spelen.
Een dag eerder 93 spam postings van valse paspoorten : actie wwz korter op de bal spelen.