Stagiaire Kunstproject

Hallo,

Ik ben tweedejaars student Visual Art & Design Management aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Deze opleiding leidt je op tot manager in de creatieve sector. Vanaf februari 2012 krijgen wij de mogelijkheid om een halfjaar stage te lopen in het buitenland. Ik wil dit heel graag in Buenos Aires gaan doen. Ik vind het alleen heel lastig om een stage te vinden in deze branche.
Heeft er iemand tips over (Nederlandse) kunstprojecten, kunstenaars, galerieen, musea etc?

Alvast bedankt!

Groetjes Nicole Mooij

Hoi Nicole, wat leuk!
Moet het echt Nederlands zijn?
Want anders kun je het MALBA misschien aanschrijven?
Dat is een heel groot overwegend modern museum met vaak verschillende exposities. Een tijd geleden hadden ze bv Andy Warholl.
Je moet dan denk ik wel een beetje Spaans kunnen.
Voor de rest zou ik het echt niet weten!
Succes in ieder geval, ik hoop dat het je lukt, Buenos Aires is zooooo leuk!!

http://www.malba.org.ar/web/home.php

Bedankt voor je reactie!
Ik zal eens kijken op de website.
Ik heb wel examen gedaan in Spaans op het vwo. Maar dat is inmiddels 2 jaar terug. Ik begin deze week weer met Spaanse lessen, dus over een jaar spreek ik het wel weer een beetje. Toch lijkt het mij voor mijn stageadres wel handig als er mensen Engels (of Nederlands) spreken. Hoe is over het algemeen het Engels in Argentinie?

Groetjes Nicole

Hehehe, het Engels is over het algemeen muy mal… maar er zijn er wel steeds meer die het een beetje spreken!
Maar misschien bij zo’n groot museum dat er wel meer mensen wat beter Engels kunnen, hoop het voor je!