Stage Zuid Amerika via 'het andere reizen'

Hey allemaal!

Wij zijn twee 3e jaars hbo-verpleegkunde studenten, en nu al druk op zoek naar een stage in ZuidAmerika voor in het 4e jaar. We zouden dan waarschijnlijk rond oktober weggaan. Uiteraard zou onze stage ontwikkelingswerk inhouden (ook gezien onze achtergrond, en eisen vanuit school), en zijn we het meest geinteresseerd in de richting van verslavingszorg, gehandicaptenzorg en kinderzorg, beide zijn we niet ziekenhuisgericht! Via via kwam ik op de website van ‘het andere reizen’, waar voor ons hele interessante dingen tussenstonden, met name in Peru! Is er iemand die ervaring heeft met deze organisatie voor hun stage? Of misschien zelfs iemand die in dezelfde situatie zat of zit als ons? We hebben zelf dus nog totaal geen ervaring hiermee, dus alle hulp is welkom!! Wel zijn we erg gemotiveerd, en zeker van plan om dit door te zetten.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :slight_smile:

Groetjes Jolien!

hoi,

Ik ben zelf via het andere reizen in Peru geweest en heb daar vrijwilligerswerk gedaan. Mijn vriend heeft daar tegelijkertijd via het andere reizen zijn 3e jaars stage voor geneeskunde gelopen. HIj heeft dit gedaan bij 2 projecten: san juan de dios (beschrijving op website het andere reizen) en clinica belen (kliniek voor armere mensen). Het andere reizen is ons erg goed bevallen, goede begeleiding, je kon altijd terecht voor vragen vooraf en daar (bij de nederlandse eigenaar van de spaanse school daar).

groetjes,

José

Hoi Jolien,

Ik heb geen ervaring met de organisatie, dus op dat gebied kan ik je niet helpen. Ik woon echter in het Noorden van Peru, in het binnenland, en volgens mij is daar nog erg veel te doen op allerlei gebied.
Ik zou voor jullie kunnen kijken of er hier mogelijkheden zijn om aan de slag te gaan, maar dan wil ik graag weten aan welke eisen zo’n stageplek moet voldoen, want daar heeft men hier nog weinig ervaring mee. Spreken jullie Spaans? Voor hoeveel tijd is het? Moeten er al organisatie bestaan op de gebieden die jullie interesseren, of zou het iets kunnen zijn om zoiets op te zetten?
Er is hier bijvoorbeeld een levendige drugshandel en drugsgebruik, terwijl er vrijwel geen informatie is, alcoholisme is ook aan de orde van de dag, maar voor zover ik weet is er geen opvang voor. Kinder en vrouwenmishandeling is eveneens helaas een erg veel voorkomend thema. Maar als het je interesseerd, laat dan aub meer weten over jullie wensen en eisen vanuit school, dan kan ik kijken wat ik kan doen…

Groetjes,
Susan

Ga eens kijken op http://tikri.travelblog.be/, je vindt daar de gecombineerde ervaring van ontwikkelingshulp en toerisme in Zuid-Amerika. Er is bovendien een link en een rss-feed om verder op de hoogte te worden gehouden van het verhaal.