Hallo,
Deze zomer ga ik al voor 4 weken naar ZuidAfrika, nu kwam ik per toeval op een berichtje over stage in een kinderziekenhuis in ZuidAfrika. Toen begon het erg te kriebelen en wou ik eigenlijk mijn stage ook in ZuidAfrika gaan doen. Ik zou dan feb 2010 voor 5 maanden stage gaan lopen in het kinderziekenhuis in ZA, Montana vlakbij Kaapstad.
Nu hoor ik graag ervaringen van mensen over stage in ZA. Hoeveel heeft het je gekost?
Accomodatie?
Eten?
Vrije Tijd?
Veiligheid?
Begeleiding?
Het Land?
Visum?
Voor mij nog een aantal twijfels en ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen, zodat ik een beter beeld heb van wat me te wachten staat en hoe alles geregeld moet worden.
Hoop snel op reacties.
Jitske
Hallo Jisketje,
Ik ben in 2004 voor een half jaar naar Zuid Afrika geweest voor stage, in Stellenbosch om precies te zijn. T was de ervaring van mijn leven, zeker doen!! Ik ben daarna nog 2x terug geweest in Zuid Afrika en ben van plan om nog veel vaker terug te gaan.
Praktische informatie:
Accomodatie? Kijk eens bij www.thelodgeobs.co.za. Hier komen veel studenten uit verschillende landen, echt een aanrader.
Eten: Hartstikke goedkoop en heerlijk
Vrije Tijd: In Kaapstad is altijd genoeg te doen, ik heb me er nooit verveeld, zeker als je een auto koopt (ca. 2000 euro) dan heb je alle vrijheid om te gaan en staan waar je wilt.
Veiligheid: Tja, Kaapstad is niet de meest veilige stad, maar laat je daardoor vooral niet afschrikken. Je moet gewoon uitkijken en geen domme dingen doen.
Begeleiding: Wat bedoel je precies? Als je in die lodge verblijft die ik eerder beschrijf kunnen ze je met alles helpen.
Het Land: Wat ik ook al zei, fantastisch!
Visum: Pff das ff geleden, studentenvisum is voor 6 maanden mogelijk.
Geld: Mij heeft het alles bij mekaar inclusief een maand reizen op het eind zo’n 6000 euro gekost. Ik had wel het geluk dat ik doordeweeks kost en inwoning kreeg dus dat hoefde ik niet te betalen. Reken op zo’n 1600 rand per maand aan accommodatie.
Hopelijk heb je hier iets aan, veel plezier alvast!
Groetjes
Hallo Jisketje!
Ik ben Rianne en ik ben net terug van mijn avontuur in Afrika!
Stage lopen en reizen in Zuid-Afrika is echt een aanrader!
een wereld ervaring. Ik zelf heb gebruik gemaakt van de diensten en service die 4exchange in kaapstad aanbied. Dit is een Nederlands bemiddelingsbureau die voor stage, werk, vrijwilligerswerk of accomodatie kan zorgen, tevens helpen ze je met van alles…
Mocht je meer informatie willen of ervaringen kijk dan anders even op mijn site Riannewanders.waarbenjij.nu!
Groetjes, Rianne