Ik ben nieuw hier en wil graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het op stage gaan in zuid afrika.
Ik ga stage lopen bij African Dream Horse safari, Hoedspruit… Iemand hier ervaring mee? Hoe het is enz.
Verder zou ik graag tips willen ontvangen omtrent de reis enz. Zie er een beetje tegenop om zolang alleen te moeten reizen. Dus als er iemand is die ook eind augustus die kant op gaat laat het me weten.
Ik ben maart/april in Zuid-Afrika geweest om daar 4 weken vrijwilligerswerk te doen. Ik heb de reis in mijn eentje gemaakt, vanaf Amsterdam via Cairo en Johannesburg naar Durban (en omgekeerd terug natuurlijk). Daar werd ik wel opgehaald door de mensen van de vrijwilligers organisatie. In feite heb ik dus de vliegreis zelf gemaakt en de transfers niet. Ik zag hier ook best tegen op, maar het viel echt 100% mee! Alles is duidelijķ aangegeven en anders vraag je het gewoon. Er lopen genoeg medewerkers rond op het vliegveld en domme vragen bestaan niet. Ook al weet je het al en wil je het gewoon nog even checken ;). Vooral de mensen op de Zuid-Afrikaanse vliegvelden zijn onwijs aardig (is mijn ervaring). Het is wel fijn als je opgehaald wordt van het vliegveld na zo’n reis, ik weet niet of je dat al geregeld hebt anders zou je dat nog kunnen navragen bij je stage. Wat ik heb gedaan bij mijn eerste overstap is mij “illegaal” aangesloten bij een krasreis haha. Zodra ik op Johannesburg kwam stond ik er alleen voor, maar als je dan je overstap super snel en makkelijk maakt geeft dat ook een kick. De vliegreis is eigenlijk heel simpel, kan bijna niet mis gaan! Tenminste dat is mijn ervaring na 6 vluchten en 4 overstappen, waarbij ik 2x opnieuw mijn bagage moest inchecken op Jo’burg. Zelfs na bijna 24 onderweg te zijn geweest en (bijna) geen slaap ging bij mij alles nog goed haha. Hopelijk stelt dit je een beetje gerust, maar eigenlijk moet je het gewoon zelf ervaren ;).
En de stage zelf, de organisatie ken ik verder niet, maar geef je gewoon over aan het Zuid-Afrikaanse leven. Het is daar anders dan hier en ga gewoon mee in dat ritme, dan heb je vast een super tijd. Ik wil in ieder geval nog een keer terug!!
Ik heb mijn ticket nog niet geboekt want zie erg op tegen het alleen vliegen en de overstap enz. Dus grote twijfels wil super graag maar vind het ook super eng.
Ik zou kijken voor een los ticket naar Johannesburg en dan een ticket bijboeken van Johannesburg naar Hoedspruit. Zorg dat je een ticket boekt waarbij je overdag aankomt (bijvoorbeeld via lufthansa). Dan kun je overdag naar Hoedspruit vliegen en ik neem aan dat ze je daar wel op kunnen halen van het vliegveld?
Dan heb je de overstappen overdag in Zuid-Afrika, dat lijkt me prettiger dan 's nachts op t vliegveld aankomen.
Ik twijfelde ook en heb toen mijn tickets geboekt zodat ik wel “moest” gaan. Geen seconde spijt gehad en het viel mij 100% mee. Ik zeg gewoon doen! Gewoon je tickets boeken en gaan, achteraf snap je niet waar je je druk over hebt gemaakt (dat is in ieder geval mijn ervaring).
Om op persoonlijk vlak te kunnen groeien, moet je soms eens helemaal weggerukt worden uit je vertrouwde habitat. En dit is je kans. Ga er voor…op je vrije dagen raad ik je aan om te gaan backpacken. Zo leer je ontzettend veel nieuwe mensen kennen. Dit gaat een geweldig avontuur worden. Veel plezier.