Stage/Werken Phuket 2005/2006

HeY Ik Ga waarschijnlijk stage lopen in een hotel op Phuket…!!!

Ik vertrek als alles doorgaat rond de eerste week van dec en zal daar 5 maanden ongeveer blijven…
Wie gaat er nog meer voor een langere periode naar Phuket voor werk of stage… Ben benieuwd of er meerdere zijn… en of we missen samen kunnen gaan…

Ga niet naar Phuket, maar ben er wel, inmiddels 4 jaar.

Waar op Phuket ga je naar toe?

Woon je daar?! Werk je daar?! Waar zit jij dan?!

Mijn Hotel ligt aan Patong Beach…

In Kata, daar heb ik een duikcentrum.

Dus als je wilt gaan of leren duiken moet je zeker eens langskomen, en voor een praatje ben je natuurlijk ook altijd welkom.

Ligt iets onder Patong dus…of?

Het is mijn eerste keer thailand… Dus ben benieuwd… maar het is dus wel leuk om daar te zitten?! Komen er veel Nederlanders!? of valt dat mee…

en Tuuurrlijk wil ik leren duiken als ik zo’n lange tijd op Phuket zit… dat lijkt me echt gaaf!! Dan kom ik zeker eens langss…

Hey,

ik vertrek 6 november richting Thailand, als begin van een enkele maanden durende backpacking-reis doorheen Azië (vooral Nepal, Laos en Thailand, met als hoogtepunt het Elephant Nature Parc in Chiang Mai!) Bij aankomst in Bangkok, ga ik eerst richting Zuid-Thailand, maar heb nog geen concrete bestemming/langte van verblijf, ect. en al helemaal geen planning omtrent ‘wat ginder doen’. Ik zie ter plekke nog wel ;-). Afgelopen zomer ook al een maand in Thailand verbleven (waarvan drie weken in dat olifantenpark in Chiang Ma) en dat was me zeer goed bevallen!

Steven, zou het mogelijk zijn me eens wat gegevens door te mailen omtrent een duikcursus? Ik zou zoiets wel eens zien zitten, maar vrees dat mijn budget dat niet zal halen, vandaar even de praktische info om een idee te hebben van de prijzen.
Kan je entueel ook goedkope guesthouses/hostels of andere in jouw omgeving en interessante plekken om te bezoeken (liefst niet al te toeristisch)?

Groetjes,
Oogje

Geen probleem, ik zal je wat informatie toesturen.

Klopt, Kata ligt ten zuiden van Patong, nog onder Karon. Dat betekent dus dat we mooie stranden hebben, leuke barretjes, restaurants en hotels/guesthouses, maar niet de ‘hassle’ die Patong met zich meebrengt.

Hey daar,

Ik ga 15 december 17 dagen naar phuket. Als er zijn die nog eens wat nederlands willen spreken laat maar iets weten. Ben van plan van alleen te komen dus als er iemand advies kan geven over,dingen te doen, laat maar iets weten. 'k Ben echt benieuwd hoe het er aan toe gaat in Thailand.

Groetjes

Hoi,

Ik ga ook begin december stage lopen in een hotel op Phuket, en wel in het Rydges Amora Beach Hotel, aan Bang Tao Beach…

In principe krijg ik onderdak van het hotel aangeboden, maar ik verwacht een klein kippehok eigenlijk. Vandaar dat ik een beetje aan het rondkijken ben voor een leuk appartementje. Wie heeft tips? En wat kan ik verwachten qua prijzen?

Groetjes. Christine

Hey Christine,

Kijk maar eens effe op deze site http://www.phuket.com/hotels/
Misscien vind je daar iets. Ik heb er mijn hotel gevonden.

Groetjes Pascal

Hoi Ghielly, bedankt voor je tip, maar dit is niet echt waar ik naar op zoek ben. Ik wil namelijk graag een appartement, en geen hotel… :slight_smile:

Ik wil er ongeveer 100 euro per maand aan uitgeven. Tips iemand?

Ja een appartement… En dan moet dat natuurlijk ook nog gemeubileerd zijn…
Wordt moeilijk voor 100 euro. Je kan wel makkelijk een kamer in een guesthouse vinden voor die prijs als je zegt er langer te blijven, maar een gemeubileerd appartement wordt moeilijker. Dan moet je toch wel zo rond de 250 euri in de maand denken heb ik het vermoeden. Echt duur is dat natuurlijk niet als je vergelijkt met nederland.

Hallo!!

Ik las jullie berichten en wil graag wat vragen.
Hoe kun je werk in een hotel in Thailand (of andere landen in Azie) vinden??

En wat moet je dan zelf allemaal nog regelen?

BVD.
Groetjes Loes

Nou laten we er mee beginnen dat dit in Thailand bijna onmogelijk is, omdat je werkvergunning gewoon te veel kost. Bovendien ben jij zelf veels te duur. Een Thai heb je al voor je werken voor €100 per maand en ik denk niet dat jij bereid bent om daar voor te werken. Een werkvergunning voor een buitenlander kost in de meeste gevallen duizenden euro’s en bovendien moet je voor elke werkvergunning 2.000.000 Baht op je bedrijfrekening hebben (omgerekend meer dan 40.000 euro).
Het enige wat je kunt doen is het gewoon proberen, maar er zijn mensen die al tientallen jaren naar zo’n kans op zoek zijn dus het is een speld in een hooiberg.
Voor stages moet je wel wat kunnen vinden, maar daar zijn speciale site voor. Gooi hem er eens door bij Google.

Emanuel

Klopt niet helemaal. Een workpermit kost ongeveer 5,000 Baht dus ca 100 Euro, en je hoeft er geen 2,000,000 voor op je rekening te hebben, maar dat bedrag moet in de zaak zijn geinvesteerd.

Heb jij weer gelijk in inderdaad… misschien even onduidelijk uitgelegd!
Maar bij veel kosten bedoel ik ook vertalingen en advies, want ik adviseer zelf toch wel dat je bij een kundig iemand in Thailand informatie inwint en dingen laat regelen. Op de site van de NL amb. in Bangkok staan betrouwbare adressen. De url moet je zelf even opzoeken, maar daar kan Google je wel bij helpen. :wink:

Emanuel

[quote=

hallo iedereen

ik kom net van vakantie af (phuket) nu ik inmiddels in nederland ben bedenk ik wat doe ik hier dit is niet mijn ding voel me hier niet thuis.
ben een scholier van 18, bestaan een kans dat ik daar eventueel werk kan vinden en verblijf?
wie kan mijn vraag beantwoorden
groetjes Tim

Tsja je bent nog vrij jong. Waarom ga je niet een tijdje werken en dan op wereldreis? Als je echt in Thailand wil werken zou je Engelse les geven kunnen proberen. Ik zou dan wel eerst een TEFL (Teaching of English as a Foreign Language) cursus doen. Kijk hiervoor op http://www.ajarn.com. Of misschien een baan als duikinstructeur… Of vrijwwilligerswerk, maar dan moet je wel een eigen budget hebben. Je kan mijn site eventueel voor meer informatie bekijken

Ons nieuwe Thailand info forum is aangemaakt, breng eens een bezoekje en registreer je gratis.

http://patong.xsbb.nl

Graag zouden wij jouw mening in ons forum over dit onderwerp willen zien.

Groetjes
Johnny
http://www.patong.be