Stage SPH Autralië

Hallo allemaal,

Ik ben Jaelle 21 jaar en volg de opleiding SPH, niet aankomend jaar maar dat jaar erop heb ik de kans om stage te lopen in het buitenland. Ik wil enorm graag naar Australië, dit is echt mijn eerste keus. Mijn vraag aan jullie is dan ook of iemand in deze sector ervaring heeft met stages in Australië en of iemand een aanbeveling heeft voor mij wat betreft bedrijven, ik heb namelijk echt geen idee waar ik moet beginnen!. Mijn voorkeuren zijn: psychiatrie, verslavingszorg, reclassering en justitiële inrichtingen.

Ik hoor graag van jullie!

Hoi jaelle. Ben je al wat opgeschoten? Per sept 2013 wil ik ook naar Australië. Het vinden van leefruinte gaat me wel lukken. Maar een geschikte stageplaats… ben benieuwd of jij al meer weet. Gr.oetjes thomas

Hoi Thomas en Jaelle,

Ik heb zo’n 2,5 jaar geleden een half jaar stage gelopen in Adelaide. Ik heb MWD gestudeerd. Wat ik gedaan heb is beslissen naar welke stad ik wilde en de australische gouden gids erbij gepakt op internet. Instellingen opgezocht en gewoon veel lijntjes uitgegooid. Was erg lastig, maar uiteindelijk bij de kinderbescherming terecht gekomen. Justitiele inrichtingen zal niet gaan lukken als je geen staatsburger bent Jaelle. Als het niet lukt kun je ook altijd nog een stage bureau inschakelen. Die vinden zeker wel wat! Maar dan betaal je ook wel zo’n 700 a 800 euro…

Groetjes Gwen