Stage lopen in Turkije

Hallo allemaal!

Ik ben een HTRO student en heb de kans om eind volgend jaar een buitenlandse stage te gaan lopen op het gebied van toerisme.
Het zal gaan om 5 maanden, ongeveer september 2011 t/m januari 2012. Ik wil mijn stage heel erg graag in Turkije lopen en heb vooral Corendon op het oog.
Hebben jullie misschien nog tips of connecties voor mij? Ik zou graag in contact komen met mensen die eerder in Turkije stage hebben gelopen of met mensen die meer weten over welke mogelijkheden ik heb!

Groetjes van Cindy

Kan iemand mij hier toevallig helpen?
Ik wil heel graag stage gaan lopen in Turkije.
De richting van mijn stage is kinderen. Dus eventueel een kinderdagverblijf, of kleuter/peuter school.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Groetjes

Hoi Desiree heb jij toevallig al wat gevonden?
Ik ben net zoals jou opzoek naar een stage met kinderen!

Groetjes Nadia

Heey meiden, ik las dat jullie graag stage zouden lopen in Turkije en graag met kinderen…
Nou ik ga dat doen! vanaf April tot September werk ik in een luxe hotel in Turkije (club Pamfilya in Side) in de kinderanimatie en ik heb nog geen Nederlandse collega`s daar dus dat zou me wel leuk lijken als ik jullie kan helpen :slight_smile: win - win situatie :stuck_out_tongue:

Ik ben aangenomen bij Istage www.istage.nl
Ik zou gewoon even contact opnemen met istage, via de site vind je het telefoonnr… van de man waar ik bij heb gesolliciteerd!

Het gaat om de organisatie club Robinson waar ik ga werken dit is de hotelketen waar club Pamfilya onder valt. Echt een hele goede organisatie en compleet verzorgd! Je krijgt een mooie kamer, 3x maaltijd per dag en een loon!
Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd :slight_smile: Als je nog vragen zou hebben dan mag je me altijd een berichtje sturen, ik help graag.

Groetjes,
Nathalie

He Nathalie,
Leuk dat je reageert!
Maar welke studie doe jij? Ik denk dat mijn studie dit niet zou goedkeuren.
daarnaast ga ik pas in september weg! wel erg jammer! had graag met je mee gewild. hoeveel krijg je eigenlijk verdient? miss kan ik het wel als baantje doen:)

Liefs

Hee Nadia,

Leuk dat je terug reageert :slight_smile:
Ik doe leisure & hospitality host dat is een opleiding in de animatie sector. Welke opleiding doe je? Je kan solliciteren zonder een diploma maar ervaring met kinderen is wel vereist. Dus je hoeft een opleiding zoals die van mij niet te volgen, als je ervaring met kinderen hebt, of je hebt met kinderen gewerkt in het verleden dan is het goed :slight_smile:
Kijk even hier: http://www.clubrobinson.nl/service/vacatures.aspx

Jammer dat je pas in September stage hebt, maar het zou idd wel leuk zijn mocht je kunnen solliciteren voor deze zomer! :slight_smile: Het is dan ook een superleuke ervaring! Als je 18 jaar of ouder bent kun je in aanmerking komen voor een Leonardo da vinci subsidie. dit is een subsidie voor jonge werknemers in het buitenland. Je kan tot 400 euro per maand verdienen, maar dit is zeker genoeg als je weet dat je gebruik mag maken van alle faciliteiten in het hotel, je eten en drinken is gratis, je slaapplek etc…

Ik hoop dat je er wat aan hebt meid! Laat je me nog wat weten :slight_smile:

Liefs teug!
Nathalie:vak02:

Hallo!

Vraagje! Nadii heb je al een stage gevonden? Ik begin namelijk ook in september!

Hoi Cindy,
Ik heb erg mijn best gedaan om iets te vinden in Turkije. Maar dat verliep niet zo soepeltjes… veel organisaties mailen niet eens terug. En ik hoorde al van school dat Turkije moeilijk doet over een visum en dat soort dingen. Dus ik heb de hoop op gegeven. Ook andere studenten (turkse) hebben niks kunnen vinden, komt omdat ze eerder mensen uit Turkije aan nemen dan mensen uit het buitenland. Erg Jammer!
Magoed ik heb mijn plan gewijzigd, ik ga lekker naar Bali! Heb alles geregeld en school heeft het ook toestemming gegeven! :slight_smile:
Jij nog succes met zoeken!

Hallo Cindy,
Bali gaat niet meer door. Heb jij toevallig nu een stage gevonden in Turkije?
Ik ga toch maar weer een poging doen om mijn stage in Turkije te kunnen doen. Ik hoor graag van je!

Nou ik verzet mijn stage naar januari :slight_smile: Ik heb de kans gekregen via school 5 maanden naar Istanbul te gaan om te studeren aan Yeditepe! Dat ga ik dus eerst doen en de connecties die ik al heb voor mijn stage neem ik mee voor de 5 maanden daarna :)! Jammer dat Bali niet doorgaat, hoe dat zo:(?

Iemand vond het leuk om mij te bedreigen. En die iemand woont daar! Dus blijft liever veilig hier of ik ga liever ergens anders heen. Maar wat een geluk heb jij zeg! Ben jaloers! :slight_smile: Als je nog iets voor me weet. Ik moet dan wel stage lopen met kinderen of jongeren. Maar als je wat weet. Let me know ^^

hoi Nadi,

ik zou je kunnen helpen aan een stage in Antalya ( stage met kinderen)
groetjes Francis

Ps ik help Cindy ook.

groetjes

NIHA helpt je bij het vinden van stage en accomodatie, als je wilt. Kijk eens op onze website http://www.nihankara.org/stagebegeleiding-in-turkije/voorbereiding/?lang=nl

Daar vind je ook stageprofielen van bedrijven waar je stage kunt lopen.

Groeten,
Ilse

Hallo Francis,
Ik lees je mail nu pas. Ik heb al wat gevonden in turkije Maar als nog heel erg bedankt. Wat voor stage is het? MIsschien kom ik van het jaar eens langs om jullie te bezoeken… lijkt me leuk!

liefs nadia

hoi meid zou mij ook kunnen helpen voor stage ik moet beginnen begin juli tot eind november ongeveer
ik moet 800 uur maken in die periode hoe doe maakt niet uit als maar aan me uur kom in die periode

ik doen de opleiding frontoffice/reizen mbo 3

moet stage doen of als hostess/reisleiding of achter de receptie

eigenlijk graag in marmaris maar omdat er achter ben dat moeilijk is op te zoeken
maakt me dat niet meer zo veel uit als maar turkije is :wink:

b.v.d

patricia quist