Stage in Maleisië

Hee mensen!

Ik ben in Kuala Lumpur voor 5 maanden voor mijn stage. Vind het echt een super stad, maar ondanks dat ik hier al een week zit, ben ik weinig Westerlingen tegengekomen. Ik ga vooral nu met Aziaten om (gek he, in Maleisië), wat ik ook super gezellig vind, maar aangezien de lange tijd dat ik hier zit, leek het me misschien handig en fijn om te weten waar ik hier zo snel wat meer Westerse mensen kan vinden. :slight_smile: Iemand misschien tips of ervaring? Of iemand hier die ook in KL city zit? Ik hoor het wel :smiley:

Hoi,

Wat een leuke vraag :smiley: Bukit Bintang en omgeving kom je er aardig wat tegen. S’avonds zijn er veel expats te vinden in Changkat Bukit Bintang een straat vol met bars en dure restaurants.

Al mis je degelijk brood dan is zit er een goede bakker genaamd boulangerie SUN MOULIN in shopping mall LOT 10

Er zit ook een goede shop vol met westerse producten tegen over de Nederlandse ambassade.

Groetjes,
Leonie
www.cameronhighlandshistory.com

Wijken met veel expats (en vooral westerlingen):

• Bangsar
  • Damansara
  • Mt Kiara

En ga maar door. Als je een dagje Bangsar Village of Bangsar Shopping Centre doet dan waan je je ergens in Europa. Hier heb je ook traiteurs, kaasboeren, bakkers etc.

De bakker bij Lot10 is inderdaad niet slecht. Daar kocht ik altijd mijn stokbrood toen ik er nog woonde. Nu we in een buitenwijk wonen, haal ik mijn brood bij ‘Bread Shop Bukit Damansara’ en bij Ben’s Convenient Store in Bangsar Village I. Erg lekker brood. Bij Ben’s heb je ook veel andere westerse producten, waaronder een kaas afdeling en een afdeling met olijven etc.

Changkat is inderdaad een populair uitgaansgebied…

Hey Rene,

Ik loop sinds 2 weken stage in Kuala Lumpur samen met een vriend van me. De stad bevalt ons tot nu toe erg goed alleen net zoals jij zegt nog weinig nederlanders gezien. Wij gaan vanavond uit in Changkat Bukit Bintang. Hoelang ben jij al in Kuala Lumpur trouwens?

Groetjes Rob en Koen

Bedankt voor de reacties!! Ik ben nog niet in Bukit Bintang geweest, maar zal er zeker eens even rondkijken :wink:

@Rob Ik heb je even een pm gestuurd!

Hey,

Wat voor stage hebben jullie in Kuala Lumpur? En hoe hebben jullie deze stage gevonden?
Ik ben voor volgend schooljaar opzoek naar een stage in Kuala Lumpur maar loop helemaal vast in mn zoektocht. School is niet behulpzaam en de organisaties die ik heb gemaild reageren niet.
Ik studeer sph. Zou dus stage kunnen lopen in een weeshuis, gehandicaptenzorg, psychiatrie, enz. Het mag alleen niet in het onderwijs zijn.
Hoop dat jullie tips hebben waar ik wat mee kan!

Groetjes ief