Stage in Canada

Hoi iedereen!

Mijn allereerste post hier dus ik zal mij even voorstellen. Ik ben Paul, kom uit Amsterdam en ben na dit jaar klaar met mijn opleiding.
Ik doe interactief vormgeven wat inhoud dat ik webcontent zoals websites, interactieve video’s etc… vorm geef.

Ik wil hierna niet doorstuderen maar ook niet gelijk werken. Daarom leek het mij een goed idee om een half jaar stage te gaan lopen volgend jaar.
Nu wil ik dat graag in Canada doen en ik kan misschien aan de slag bij Sid Lee, wat een van de beste agencies is in Canada.

Nu heb ik een aantal vraagjes aan jullie over mijn visum. Wat denken jullie dat het beste visum is om aan te vragen? Aangezien ik klaar ben na dit jaar en niet meer studeer, vraag ik mij af of het mogelijk is om een studenten visum aan te vragen?

Ik had ook gelezen dat je een working holiday visum aan kan vragen maar dat deze er maar beperkt zijn. Nu is mijn plan om eerst 2 maanden rond te gaan reizen en daarna mijn stage van 5/6 maanden te starten.

Hebben jullie tips wat voor mij het handigst is om te doen en waar ik rekening mee moet houden?
En kost het veel tijd en moeite om een visum aan te vragen qua documenten?

Je zult een werkvisum aan moeten vragen. Daar zal de stagegever niet bij kunnen helpen (dan moet hij namelijk aan kunnen tonen dat er in Canada niemand beschikbaar is die dat werk zou kunnen doen (Labour Market Opinion). De enige mogelijkheid is dan een working holiday visum. Houd http://visumdienst.com/nieuws/126/Canada.html in de gaten.