Voor de periode april - oktober 2013 ben ik alvast op zoek naar een stageplaats aangezien we dit in september moeten aangeven op school en solliciteren. Ik studeer Toerisme op mbo niveau en dan Frontoffice Medewerker. Ik zou graag stage willen lopen in een hotel en het liefst in Marmaris(Turkije), de reden daarvan is dat mijn zus dan ook in de buurt is! Maar andere plaatsen is ook niet erg, maar toch gaat de voorkeur naar Marmaris.
Wat leuk dat je in het buitenland stage wilt lopen en dat in de Front office. Ik weet dat er bureaus zijn die stages aanbieden in Turkije, kijk eens op het forum van de stage bemiddelingsbureau.
Stagehuis is één van deze bemiddelingsbureau´s en zou jou aan een stage binnen de Frontoffice kunnen helpen op bijvoorbeeld Malta. Deze mooie eilanden groep in de Mediterraanse zee heeft veel stagemogelijkheden te bieden bij verschillende hotels! We zouden binnen een maand jouw stage in het buitenland in de Front Office kunnen regelen!
Vul het inschrijfformulier in op www.stagehuis.nl en wij gaan dan snel aan de slag met jouw aanvraag, heb je vragen dan kun je ons bereiken via info@stagehuis.nl.
We kijken uit naar je e-mail! Groetjes Team Stagehuis
Ik zag je berichtje en vroeg me af of je al een stageplaats hebt kunnen vinden in Turkije? Eventueel zou ik je kunnen helpen als je zou willen stagelopen in Antalya…(met stagevergoeding en verblijf)
Groetjes Francis
Ten eerste, dankje voor je bericht!
Ik heb heel veel hotels benaderd per mail maar tot nu toe is er nog niks uitgekomen. Antalya zou eventueel ook nog leuk zijn om daar stage te lopen, dus als je me zou kunnen helpen, graag
In Antalya kan ik je gegarandeerd aan een stage helpen. Kun je me een idee geven wat je het liefst zou willen doen? Bijvoorbeeld receptioniste is een optie.
Hoelang moet je stagelopen en voor wanneer moet je het vanuit je opleiding gezien in orde hebben?
Aan je foto te zien heb je tevens een Turkse vriend, dit is uiteraard geen probleem hoor!Spreek je enigzins de taal of spreek je naast nederlands nog een andere taal?
Hallo Francis!
Oh dat zou heel fijn zijn!
Receptioniste in een hotel zou ik het liefst willen doen,
Ik moet 6 maanden stage lopen, vanaf april 2013. In september/oktober moet ik het een beetje gaan aangeven op school wat ik wil etc.
Heb inderdaad een turkse vriend.
Ik spreek geen Turks, wel een paar woorden… Ik spreek naast Nederlands nog vloeiend Engels en ook redelijk duits, en de basis Frans en Spaans!
Nou dat klinkt heel goed hoor qua talenkennis. Engels is inderdaad dan ook wel een vereiste.
Periode van 6 maanden is ook fijn, want binnen de hotelbranche hebben ze altijd liever iemand die langer beschikbaar is.
Wat voor jou wel handig is om te weten is dat je altijd stageloopt op basis van nederlandse condities, qua uren en dagen etc.
Begrijp ik uit je verhaal dat je verblijf, op bijvoorbeeld het resort van je eventuele stagebedrijf, zou willen ( ik zorg er tevens voor dat je gratis kan ontbijten,lunchen en warm kan eten). Als je bij je vriend wilt gaan verblijven is dit opzich niet een probleem, maar hoteleigenaren doen wel eens moeilijk omdat de ervaring leert dat mensen dan te laat komen of helemaal niet etc…
ik kan me zo voorstellen dat je met veel vragen zit, dus schroom niet deze te stellen.
qua verblijf zou ik het ook fijn vinden om op het resort van mijn stagebedrijf te verblijven. Aangezien mijn vriend vaak 'savonds toch werkt. En dan ben ik ook meteen op tijd op mijn werk!
Krijg je ook stagevergoeding?
En heb ook veel dingen gehoord over stage/werkvisum, maar wat houdt het in?
Je krijgt een stagevergoeding, deze ligt ongeveer tussen de 80 en 100 euro. Dit hangt o.a. af van de functie, duur stage.
Op het moment ben ik met een aantal andere studentes in gesprek via mail, het is misschien handig om ook even concact met me op te nemen via mail. Ik kan je dan ook meer over mezelf vertellen en wat ik voor je kan betekenen.
het adres is lalestagebureau@live.nl, hier kun je dan gelijk je cv even naartoe sturen.
Ik heb straks nog een studentmeeting, dus het kan zijn dat ik pas vanavond je verdere vragen kan beantwoorden.
We hebben toevallig op dit moment een erg interessant aanbod voor een stage in Dubai. Toeristische HOTSPOT in Dubai zoekt namelijk twee stagiaires. Accomodatie zit hier niet bij inbegrepen, maar wellicht dat je het met je stagevergoeding een deel van de kosten kunt betalen. Aangezien het bedrijf twee stagiaires zoekt, kun je misschien met een klasgenootjes stage lopen en dan ook huisvesting delen.
Neem gauw contact met ons op via: celina@stageindubai.nl of kijk op onze website voor nog meer vacatures: www.stageindubai.nl