Stage disneyland Parijs

Hallo iedereen!

Een vraagje aan jullie, ik ga binnenkort voor een half jaar stage lopen in Disneyland Parijs, via een Nederlands bedrijf!
Ik heb er echt erg veel zin in natuurlijk! :smiley:
Maar graag zou ik willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met stage in Disneyland of met dit bedrijf…??
Tips, informatie, ervaringen en reacties zijn allemaal welkom!

Groetjes Cynthiaa

Hee Cynthia!

Zelf heb ik daar geen stage gelopen maar ik heb wel interesse voor een stage in animatie daar, ik had de vraag hoe je op de nederlandse site kom om daarvoor te solliciteren of informatie te vragen

Hopelijk stuur je iets terug!

Groetjes, Lidia :dag:

Hoi Lidia,

Ik doe zelf de opleiding Toerisme, dus weet ik natuurlijk niet het zit met de stageplaatsen voor animatie in disneyland.
Ik zelf heb een vacature gezien bij OAD.nl ze zochten toentertijd een stagiaire voor de balie in Disneyland en na een solicitatiegesprek was ik aangenomen! :slight_smile:

Je kan natuurlijk ook even de disney-site zelf bekijken voor eventuele vacatures… maar dat heb je miss al gedaan.
Wat je ook nog kan doen is naar het forum Frankrijk gaan (via wereldwijzer, deze site dus :wink: daar staat ook een onderwerp bij met alle info over disneyland Parijs en hoe je aan een stage/werkplek zou kunnen komen!

Succes!

Groetjes

je hebt toch niet via oad bij disney gewerkt? of heb je alleen die sollicitatie gedaan?

ik heb meer dan een jaar in disney gewerkt ( van dec 2007 tot eind jan 2009), receptie in een hotel en ben weleens bij de oad balie geweest en het is echt niks om daar te werken.

kijk op deze site
www.dlrpfans.be en meld je dan aan en kijk onder het kopje castmembers… genoeg info hoe en wat je moet doen

Ja ik ben aangenomen, en ik begin daar in November idd via OAD.
Het lijkt mij hartstikke leuk, dus ik ben benieuwd.
Iedereen heeft gelukkig een eigen mening over wat wel en niet leuk is/kan zijn… toch?
Ik hoop dat ik het er naar mijn zin ga hebben!

Groetjes

leuk voor je dat je bent aangenomen, disney is echt leuk om te werken

maar als je het voor je frans doet: bij oad zul je alleen maar nederlandse gasten tegen komen die bij de balie zullen komen bij je

wil je met iemand in contact komen die er ook stage heeft gelopen dan kan ik je wel een mail en of hyves adres geven

Hallo,

Een erg late reactie, maar heb jij zelf ook voor OAD in Disney gewerkt of voor een ander bedrijf?
Je zei dat je iemand weet die daar gewerkt heeft bij de balie waar ik ga stage lopen, als je idd een e-mail adres wil geven dan kan hij/zij me miss nog wat informeren.
Nu hoop ik wel dat diegene het er wel naar zijn.haar zin heeft gehad want anders ga ik er miss wel tegenop zien… en dat is niet de bedoeling natuurlijk ik moet het zelf ervaren!

Groetjes :slight_smile:

nee natuurlijk heb ik niet voor OAD gewerkt, al was ik daar wel aangenomen ( dmv een simpel telefoon gesprek), maar ben achteraf echt blij dat ik niet via OAD ben gaan werken

ik heb gewoon bij disney zelf gewerkt in een van de hotels achter de receptie

ik zal je even pm sturen met mail adres

heb je slechte ervaringen met OAD, omdat je blij bent dat je nooit voor hun hebt gewerkt?
In ieder geval bedankt voor het e-mail adres!

geen slechte ervaringen met oad hoor, maar mijn ding is het niet.
als je daar voor je frans komt; je leert daar weinig tot niets frans… je krijgt alleen de oad gasten natuurlijk, dus nederlandse gasten
volgens mij werk je daar in je uppie / soms met zijn 2en. Althans heb nooit méér dan 2 personen gezien als ik langsging en het oad kantoor is geen kantoor te noemen maar gewoon een klein bureau tafeltje in een restaurant

maar goed das mijn mening en laat je daar niet door afschrikken

Bonjour,
Mag ik die mail van u?
Ik zoek naar informatie etc.
want wil graag werken en/of stage bij Disney.
Mvg Yoshua,

je haalt een bericht van 3 jaar geleden aan? Beetje raar om dan een email adres te vragen van die gene die er toen werkte…
zoek anders contact met nicole.korssen@disney.com
zij is van de nederlandse casting van Disney

haii,
ja snap ik ,maar misschien helpt het toch.
heel erg bedankt!
MVG Yoshua,