Stage Buitenland

Hoii!

Ik ben Tamara en doe een opleiding paardenhouderij, ik wil voor 3 maanden stage gaan lopen in het buitenland. maar kan op internet vrij weinig daarover vinden…

Heeft iemand info over buitenlandse stagebedrijven? of is iemand erzelf geweest…

Ik hoor graag alles:)

gr Tamara

HoI Tamara
ik heb op een vakantie ranch gewerkt waar ze camps organiseren w.o paardencamps, (rijtraining div categorieen)
Het heet Lakes Ranch en zit 15 km buiten rotorua, centraal noordereiland, Nieuw zeeland.
www.lakesranch.org.nz
Ze hebben geregeld buitenlanders die hun engels willen verbeteren, of ervaring op willen doen in bepaalde gebieden. als in paarden, agrarisch, jeugd, camps etc. of een overseas experience willen hebben.
Nu ben ik bezig daar daar aan de slag te gaan voor 2 jaar.
Je zou misschien voor eten en een bed aan de slag kunnen als je paarden ervaring hebt en wilt jezelf hierin wilt verbeteren.
je zal dan een kamer in een van de staf verblijven hebben met gedeelde keuken badkamer woonkamer.
het is een heel ontspannen sfeer, waarin je jezelf kan ontplooien en je inzetten op diverse vlakken van het camp. je inzet zal dus ook gewenst zijn tijdens camps en voor andere activiteiten.

Als het je wat lijkt zou ik eens voor je kunnen informeren of ze plek hebben voor je en hoe in contact te komen.
Ik denk dat als je ze direct benaderd, het moeilijk is om ertussen te komen.
Ik raad je aan het via mij te doen, puur om je kansen te verhogen.

Kan je wat specifieker zijn in wat ej kan en wil doen?

Ik hoor het wel van je als je geinteresseerd bent.

je kunt natuurlijk een paardenhouderij benaderen om tegen kost en inwoning met evt een kleine vergoeding bij hun te komen werken op een WHV (working holiday visum)
Dit is een andere optie die perspectief bied

groeten Remko

Hallo Remco

Ik ben zeer gemotiveerd en wil ik zoveel als mogelijk leren over paarden en nu las k jouw berichtje over waar jij bentgeweest e misch. de mogelijkheid voor ook mij om wat te leren !!
Mijn naam is Ellen , 20 jaar oud. Ik heb mijn mbo paardenhouderij diploma en heb twee jaar intern als fultime groom en medewerker voor
een handel/sport stal gewerkt voor zowel een dressuur als spring ruiter(elk weekend mee op wedstrijd zowel internationaal als nationaal). Ik wil ontzettend graag werken op een ranch , ben niet bang van hard werk. Momenteel kan ik wel : toileteren , vlechten (dressuur/spring) , scheren, stiften draaien, longeren, zadelen, mesten ect.
Op meerdere bedrijven gewerkt maar dit is iets wat ik eigenlijk al heel lang zoek afwijkende werkzaamheden van de paarden is ook geen probleem , wachtend op uw reactie .
Vriendelijke groeten Ellen Vlaming

Ha Ellen,
waar ik heb gewerkt is het paarden programma klein en doe je veel andere werkzaamheden in het camping op de ranch ( helpen bij uitvoer en organistaie van de boekingen) een beteer optie voor jou zou zijn om op een bevriende ranch nabij auckland te informeren, ook omdat er nu al een amerikaans meisje deel uitmaakt van het team op lakes ranch (www.lakesranch.org.nz)

Kijk eens op
http://www.sonshineranch.co.nz/horseride.html
om een indruk te krijgen.

Tis ook een christelijke vakantie ranch waar veel activiteiten worden georganiseerd en met zo’n 50 paarden is dit een behoorlijk deel.
dit betreft het gezondhouden en onderhouden van de paarden, en veelal begeleiden van groepen op ride outs in diverse gradaties van bekwaamheid, van heel jonge kids to behoorlijk ervaren tieners. paarden camps van een week waarin veel les word gegeven zijn een groot onderdeel hiervan.

je engels moet echt wel op middelbaar onderwijs niveau goed zijn om goed te kunnen communiceren en fouten te voorkomen.
laat je niet afschrikken. NZ engels heeft geen zwaar accent en weinig slang (lokale woorden) als je gewoon aardig engels mee kan praten en volgen ( bijv films zonder ondertitelling kunnen volgen zit je al goed)
maar dat geld voor de meeste banen in het buitenland een paard is niet goedkoop, en klanten erg belangrijk dus er mag niets mis gaan.

Ik ken enkele werknemers van daar en weet dat ze 1 iemand vast hebben voor de paarden en verder met vrijwilligers werken uit binnen en buitenland.
het zou tegen kost en inwoning zijn, geen financiele vergoeding.

Ik heb nog een contact in katikati ( nabij tauranga)
een nederlandse die met een kiwi getrouwd is. zij heeft een equestrian center en organiseert rides en camps.
google op “our little paradise” Katikati en contact haar via de link.
Vraag haar om info of ze een “stage plek heeft”, ze kent ook heel veel mensen en bedrijfjes.
Zeg haar dat je haar via mij hebt gevonden (dan krijg je meer info)
(Remko van lakes ranch)

Verder kan ik denk ik weinig voor je doen vanuit hier.

Veel succes,als er nog watis, gooi een lijntje:dag:

Als je echt al goed kan rijden en evt op een paardenfokkerij wil werken.
In Matamata zijn er echt heel veel (maar heb ik geen contacten mee) heel grote stallen met kwaliteits rassen (arabisch en half arabisch)

plaatsen