Stage Buitenland, Het Hoe-Wat-Waar?

Hoi,

Volgend jaar ben ik 3de jaars HBO Pedagogiek student en al jaren wil ik graag lekker lang naar het buitenland. Heb binnen Europa al wat leuke reisjes gemaakt en deze zomer ga ik 4 weken naar ZuidAfrika. Hartstikke leuk, maar ik wil meer dan dat!!

Nu moeten we in ons 3de jaar 10maanden stage lopen, 4 dagen in de week. Daarvan kan je geheel of een deel in het buitenland lopen. Ik wil dan graag 5 maanden, vanaf februari 2010. Nu zul je denken, ga lekker naar het international office en vraag hoe het allemaal zit. Ja, dat kan, maar ze hebben eigenlijk weinig tot geen contacten voor Social Work buitenland stages en je moet dus echt zelf op zoek gaan.

Nu stellen ze natuurlijk eisen aan de stage, je moet je opdrachten kunnen uitvoeren, begeleidt worden door een op HBO-niveau werkende etc.
Wie kan me helpen? Ik weet nog niets kwa land wat ik zou willen, dus alles staat nog open. Alles lijkt me ook leuk, dus dat scheelt. Ontwikkelingswerk spreekt me wel erg aan, als ik daar als Pedagoog wel iets kan leveren en iets kan betekenen en niet alleen maar kindjes knuffel in een weeshuis.

Wie heeft goede organisaties? Ik weet dat er ook wel stagebureaus bestaan, maar dat is voor later…ik wil het liefste zoveel mogelijk zelf regelen en kan altijd dan nog aanmelden bij een bureau voor de praktischere dingen.

Wat is leuk? Waar moet ik heen? Hoe doe je het? Ervaringen? Alles wil ik graag weten.

Bedankt!

JItske.

Hallo Jitske,

Voor mijn buitenlandse stage ben ik eerst ook op zoek gegaan naar organisaties, maar dat vond ik toch erg lastig. Daarom ben ik uiteindelijk met een stagebureau gegaan, omdat zij een leuke stageplek voor je kunnen vinden en huisvesting etc voor je zoeken.

Ik ben zelf met Khaya in Zuid-Afrika geweest. www.khaya.nl
Je kunt ook eens kijken op www.wereldstage.nl

Je moet er wel eenmalig voor betalen maar dan weet je wel dat een aantal dingen gewoon geregeld zijn.

Succes met zoeken, gelukkig heb je nog even dus ik zou eerst een selectie in een land of continent maken waar je heen wilt want dan kan je wat gerichter gaan zoeken!

Groetjes Debbie