Stage Pedagogiek/ Social work

Hallo,

Volgend jaar, mijn 3de jaar van de opleiding Pedagogiek, moet ik een heel schooljaar lang full time stage lopen in een instelling. Nu is er de mogelijkheid om dit in het buitenland te doen en die kans wil ik erg graag aangrijpen. Nu heeft de opleiding zelf weinig connecties met het buitenland, dus wil ik zelf graag op zoek naar een leuke plek, die tevens voldoed aan de eisen van een HBO opleiding Pedagogiek.
Zijn er hier mensen die een stage plek in de aanbieding hebben of een goede instelling weten? Of een goed adres weten om er een te zoeken?

Het moet dus in de sector Pedagogiek zijn. Het lijkt mij erg leuk om met getraumatiseerde kinderen te werken bijv. oorlog, misbruik etc., met bepaalde therapieen spel, dolfijn…etc kinderziekenhuis of bijv. met adoptie processen. Maar ook andere dingen zijn van harte welkom, sta voor alles open!

Hoop snel wat te horen, want omdat er veel geregeld moet worden, wil ik er op tijd bij zijn.

Jitske.

Hoi,

Ik las je berichtje en heb je inmiddels al een stageplek gevonden? Anders heb ik nog wel wat tips voor je.

Ik hoor het wel.

Groetjes

Hoi Jitske,

Ik vroeg me af of je mijn vorige berichtje nog hebt ontvangen? Ben je al wat wijzer geworden?

Ik hoor het graag.

Groetjes

Ja, ontvangen, de site kende ik al wel. Maar altijd leuk om te horen, dat er dan mensen zijn die er goede ervaringen mee hebben.
Bedankt!

Mooi zo! Maar heb je een stageplek kunnen vinden?

Ik ben nog bezig en niks is nog zeker, ook niet kwa land etc…

Ok, mocht je nog hulp of tips willen hebben, let me know!
Welke landen staan nog meer op je verlanglijstje?

Hallo
kijk eens op onze site:www.stichtingdoyoucare.nl
Wij organiseren stages in Burkina Faso en in Nicaragua vanaf dit jaar ook voor HBO studenten. We bieden je een stage op maat, dus…ik zou zeggen neem contact met ons op!
Zie ook www.youtube.com/stichtingdoyoucare

Ik heb op de site gekeken en het ziet er goed uit. Het gaat alleen bij mij om HBO en daarover kan ik eigenlijk niks vinden, komt dit nog?

Ik heb buitenlandse stage gedaan in Senegal. Daar waren ook studenten Orthopedagogie en die werkten met de talibés (kinderen die naar de stad komen om de koran te leren).
www.1N4D.be (belgische oragnisatie) Ze zijn de site aan het updaten maar via de links kan je naar de blogs gaan van enkele stagiaires.

grts
Nila

Hallo,
ja dat komt nog, ik ben bezig de website aan te passen. Maar je kunt je vraag nu al bij ons neerleggen. Voor HBO-ers zoeken we op maat een stageplek.

groeten!

Hee! Ik ben ook dringend op zoek naar een stage plek, zelfde branche (SPH, CMV, MWD) Heb je leuke tips? Ik hoor ze graag!!

Groetjes Milou

Ik ben ook dringend op zoek naar een stage plek als Social Worker (SPH,CMV,MWD)
Had jij leuke tips? Ik hoor ze graag!!
Groetjes Milou

Hoi

Ik weet niet of dit iets voor jullie is maar mijn vrouw en ik wonen en hebben een klein guesthouse vlak bij een klein dorpje in het binnenland van Ghana.
Er zijn bij ons een paar scholen waar nog niet of nauwelijks vrijwilligers zijn geweest en waar iemand met een goede opleiding echt verschil kan maken. Op die scholen zitten kinderen die wees zijn, een moeilijke thuis situatie hebben tussen de ‘normale’ kinderen zonder dat er speciale aandacht voor ze is. het lesmateriaal is sumier en de Ghanese leraar heeft niet echt oog voor probleem gevallen in zijn klas oftewel die kinderen blijven achter.
Kijk eens op www.moonandstarguesthouse.com Wij bieden kost en inwoning in ons guesthouse maar kunnen ook onderdak bij een lokale familie regelen als dat de voorkeur heeft.

in ieder geval succes met het zoeken naar een geschikte plek voor je stage

groet

Wout en Patricia

Mochten er mensen nog een stageplek zoeken in Afrika; kijk eens op www.mabawaorg.weebly.com. Dit is een project in de sloppenwijken van Nairobi, Kenia. Ik heb hier zelf als vrijwilligster gewerkt en ik kan vanuit mijn ervaring (opgeleid als pedagoge) zeggen dat het een geweldige plek is om ervaring op te doen in het pedagogisch werkveld. Zo is een van onze projecten een school voor de aller armste kinderen uit de sloppenwijk en hier kan op pedagogisch niveau nog enorm veel bereikt worden! Het project is opgezet door een Keniaan en hij zou je kunnen begeleiden en mogelijk kan ik hier ook een rol in betekenen.

Stuur dus vooral een berichtje als je geintresseerd bent, ook als je op zoek bent naar vrijwilligerswerk!!