Stage 2010

Hallo!

Dit jaar heb ik 3 maanden stage gelopen op Sint Maarten een super ervaring! Nu moet ik echter voor volgend jaar mei t/m augustus weer een stageplaats zoeken en het liefst wil ik weer naar het buitenland. :zon02:

Ik weet eigenlijk nog niet waarheen :wereld:, omdat ik zo’n geweldige stage heb gehad ben ik bang dat een volgende stage erg tegen gaat vallen. Heeft iemand nog tips of ervaringen van een leuke stageplaats?

Ik studeer op dit moment Hotel en Eventmanagement (hbo) en moet volgend jaar een managementstage volgen in deze branche. Graag zou ik ergens heen willen waar het goed weer is en waar naast je stage ook wat te beleven valt. Het liefst wil ik naar een engelstalig land omdat mijn Spaans zeer slecht is.

Zelf had ik al gekeken naar Australië en Nieuw-Zeeland echter is dit erg duur omdat het vaak via een bemiddelingsbureau gaat. Amerika leek mij ook erg leuk, maar het feit dat je 21 jaar moet zijn om te gaan stappen houd me een beetje tegen (zelf ben ik volgend jaar 20). Ook aan Suriname, Canada en Zuid-Afrika heb ik zitten denken alleen zag ik dat in de periode dat ik op stage moet er in Suriname regenseizoen is (is dit erg heftige regenval?).

Ik hoop dat iemand tips heeft voor een leuke stageplek!

:dag:

Wat betreft Amerika: het verschilt per staat hoe oud je moet zijn om te mogen stappen. In New York is het (dacht ik) wel 21, California kan ik mij ook wel voorstellen, maar er zijn nog altijd staten waar dit niet opgaat.

Canada is wat dat betreft soepeler. De meeste provincies zeggen 18, sommigen 19. Het land heeft veel gemeen met Amerika, zoals de relaxte mentaliteit, veel natuur, maar de Canadezen zijn ook minder wereldvreemd dan de Amerikanen. Het zal je zeker niet tegenvallen! :wink:

Bedankt voor je reactie :smiley: Ben je zelf ook in Canada geweest om stage te lopen?

Ik ben er wel al meerdere malen geweest, maar niet voor stage. :wink:

Wat dacht je van Azie?
De hotelwereld is daar zeer goed en aangezien je een management stage moet doen, denk ik dat je daar veel kunt leren! Ook mede op het gebied van gastvrijheid :slight_smile:
Ben zelf voor stage naar een hotel in ROme geweest, was ook super!