Hallo,
Ik heb de kans om te gaan werken op St. Maarten, maar ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de levensstandaard.
Wat zijn de kosten van wonen, levensonderhoud, verzekeringen enz?
Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes Kaisa
Hallo,
Ik heb de kans om te gaan werken op St. Maarten, maar ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de levensstandaard.
Wat zijn de kosten van wonen, levensonderhoud, verzekeringen enz?
Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes Kaisa
Ik ben vergeten te melden, dat het om een gezin gaat met twee kinderen. wat zou je zo ongeveer moeten verdienen om redelijk te kunnen leven?
Groetjes Kaisa
Ik lees hier met jou mee Kaisa… ![]()
Is er iemand die meer informatie kan geven over de levenstandaard op St.Maarten? Alle info is welkom!
Thanks!
Hoi Kaisa,
Ik ben in maart/april een paar weken op Sint Maarten geweest om me te orienteren i.v.m. eventuele vestiging daar en ik moet zeggen: het is er duur. Dat wil zeggen: versproducten, vooral zuivel (met kinderen toch een must), en groenten zijn niet te betalen. Een pak melk van 2 liter kost $ 3 en een pondje tomaten kan zo $ 10 kosten in de supermarkt.
Je kunt wel goedkoop eten in de zogenaamde “lolo’s”.
Er zijn wel markten waar groente goedkoop is, maar de groenten en het fruit zijn niet van de kwaliteit die wij hier gewend zijn. Alles wordt geimporteerd.
Daarentegen zijn drank (rum) en sigaretten weer erg goedkoop, maar als je niet rookt, zoals ik, heb je daar dus niks aan. ![]()
Neemt allemaal niet weg dat het er heerlijk is dus voor een jaartje of 2 is het wel te doen.
Groetjes
Linda
Originally posted by Linda_01@23-05-2005, 14:41:32
** Hoi Kaisa,
Ik ben in maart/april een paar weken op Sint Maarten geweest om me te orienteren i.v.m. eventuele vestiging daar en ik moet zeggen: het is er duur. Dat wil zeggen: versproducten, vooral zuivel (met kinderen toch een must), en groenten zijn niet te betalen. Een pak melk van 2 liter kost $ 3 en een pondje tomaten kan zo $ 10 kosten in de supermarkt.
Je kunt wel goedkoop eten in de zogenaamde “lolo’s”.
Er zijn wel markten waar groente goedkoop is, maar de groenten en het fruit zijn niet van de kwaliteit die wij hier gewend zijn. Alles wordt geimporteerd.
Daarentegen zijn drank (rum) en sigaretten weer erg goedkoop, maar als je niet rookt, zoals ik, heb je daar dus niks aan.
Neemt allemaal niet weg dat het er heerlijk is dus voor een jaartje of 2 is het wel te doen.
Groetjes
Linda **
Hoi Linda,
Ik wil zoooooo veel van je weten…
Wij, mijn vriend en ik, zitten erover na te denken om te emigreren naar St.Maarten. Dat doe je natuurlijk niet zomaar, dus we hebben plannen om in juli te gaan kijken en ons een beetje te orienteren. Maar tot die tijd probeer ik zoveel mogelijk info te verzamelen.
Wat zijn Lolo’s en wat kan je daar eten? Op het eiland zal voornamelijk vis worden gegeten, neem ik aan. Heerlijk, maar is er ook vlees te krijgen?
Die markten… Daar is de groente goedkoop, maar niet zo heel goed. Maar verschilt dat dan veel in kwaliteit met de supermarkt?
Klopt het dat je ook echt pakken van de Knorr kokkie kan kopen daar?
En frisdrank? Is Cola duurder dan de rum?
Je ziet… ik wil van alles van je weten… ![]()
Bedankt voor de reakties, maar ik heb besloten er vanaf te zien. Ik ga toch liever naar Bonaire.
Kaisa