St. Maarten/Saba/St.Eustatius

Hallo,
Wij (mijn echtgenoot en ik) willen in november 2007 een 2,5 week in een combinatiereis naar bovenstaande eilanden. (ter gelegenheid van ons 25 jr huwelijk)
Nu ben ik op internet aan het struinen geweest, maar door het vele aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer. :question:
Kan iemand mij een tip geven in welke richting ik het beste kan gaan zoeken?
Zelf reserveren of via een travelagent?
Onze voorkeuren gaan wel uit naar actief bezig zijn en een paar dagen zon/zee/strand.
Ik ben benieuwd naar reacties.

Groetjes Quenie

Hi! Ik heb een half jaar stage gelopen bij een hotel op Saba vorig jaar en zo alle eilanden bezocht, St Maarten zelfs 5 keer.

Je kan arrangementen boeken via TUI en ABC Travel. Naar horen zeggen zijn niet alle hotels binnen deze arrangementen even fijn. Mijn voorkeur ging uit naar Holland House (St Maarten), Juliana’s Hotel (Saba) en the Old Gin House (St Eustatius). Ik heb zelf al mijn hotels geboekt via expedia.com. Of een hotel bellen/mailen op een van de eilanden of zij zelf arrangementen aanbieden die periode is ook mogelijk, zo kan je ook het regelen van de binnenlandse vluchten uit handen geven. Als je wat langer op St Maarten blijft kan je de ferry naar Anguilla nemen wat ik zelf het mooiste eiland vind. (tevens uitstekend voor een tweede huwelijksreis) St Barths is ook mogelijk. Tripadvisor.com geeft ook een goed beeld van alle hotels op de eilanden. Het voordeel van arrangementen is wel dat deze meestal goedkoper zijn dan wanneer je zelf alles regelt. Een tip is om bij de boeking al diverse activiteiten erbij te plannen zoals een duikintroductie, snorkellen, dinerarrangement etc. De 2 laatste eilanden zijn namelijk niet zo bruisend als St Maarten.

Veel succes met de verdere zoektocht!

thx, wij zullen op de opgeven site gaan kijken.