Srilanka rondreis zomer

Ik ben me aan het orienteren op een rondreis door srilanka. Ik reis alleen met mijn 2 dochters dus maak me een klein beetje zorgen over de veiligheid in sommige verhalen die ik gelezen heb. Ik wil het liefst ticket boeken en hotels boeken en verder alles ter plekke regelen maar vraag me af of dat een goed idee is. En ik ben ook benieuwd naar ideeen over de rondreis. Wat zijn de plekken waar we echt naar toe moeten? We gaan overigens in juli of augustus. Natuur en dieren vinden we leuker dan cultuur. En ik ga graag naar mooie hotels op goede lokaties. Tips zijn welkom. Misschien ook van een chauffeur?

Hoi hoi,

Regelmatig rapporteren mensen hier hun goede ervaringen met bepaalde chauffeurs, stuur ze een WW-bericht voor de details. Prikbord bevat een faq met o.a. reissnelheid en redelijke prijzen.
Ik zou zeggen Kandy - Sigiriya (ook jeepsafari in Habarana) - dan een mooi strand zoals Trincomalee/Nilaveli of Passikudah en voorlaatste dag met gereserveerde treinplaats terug naar Colombo. Allemaal zo veilig als een 3e wereldland kan zijn…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

dankjewel ook nog goede hotel tips?

Kandy bijvoorbeeld Serene Gardens, Suisse, Thilanka allen nog enigszins centraal en 3+ sterren. De 5-sterren liggen een stuk verder van het centrum.
Sigiriya bijvoorbeeld Aliya (dichter bij Habarana maar het is allemaal een behapbaar gebied), Sigiriya Village, Hotel Sigiriya. Trinco o.a. Nilaveli Beach hotel en Pigeon Island resort, in Passi zijn alle beachside hotels 3+ sterren en i.h.a. prima.

<Erik> & [Sandya]

Al iets gevonden voor hotels en chauffeur?
Wij hebben in september 2017 vier weken rondgereisd in Srilanka.
Echt een fantastisch land en ik heb me geen moment onveilig gevoeld.