Hallo allemaal!
Wij (mijn man en ik) willen met onze jonge kindjes (2/4 en 6 jaar) dit jaar naar sri lanka gaan. Vorig jaar hebben we dik 3 week rond getrokken in Cuba en nu zijn we erg gecharmeerd van de verhalen van Sri Lanka.
We hebben echter nog niks concreets, ik ben momenteel wel informatie aan het zoeken hier op het forum en via internet.
We willen eind juli weg gaan, we hebben drie weken gaan. We willen met het OV en taxi’s ons vervoeren. Ik ben momenteel mezelf aan het oriënteren via airbnb voor low budget slaapplekken. Ons steven is dan ook low budget, we hoeven geen luxe. Slapen kunnen we al met 2 bedden ;).
Graag hoor ik jullie tips en de does en don’ts! Welke plekken moeten we echt gaan bezoeken? Welke parken zijn een must (want ik weet dat we keuzes moeten maken). Welke stukken zijn goed met het OV bereikbaar en welke stukken met taxi/ ed.
Bedankt alvast
groetjes Marieke
Hoi hoi,
Dat wordt inderdaad trein waar mogelijk en dan taxi voor de ‘gaten’ in de route. Betekent wel dat er geen kinderzitjes zullen zijn (is alleen doenlijk in het duurdere rondreismodel), dat wordt dus zo af en toe met schoot-transport werken. Zie Prikbord voor o.a. treinreservering en dienstregeling en voor eerlijke taxiprijzen. Route bijvoorbeeld:
- Negombo voor acclimatiseren
- Trein via Colombo naar Mirissa, zorg dat je rond 10 uur in Maradana aankomt met stoptrein uit Negombo dan stap je daar op de trein naar Zuiden en hebt in 2e klas nog redelijke kans op zitplaats.
- Na enkele dagen taxi naar Ella
- Trein Ella-Nuwara Eliya (geen reservering nodig)
- Nuwara Eliya trein naar Kandy (wel reserveren)
- Taxi naar Habarana/Sigiriya, hier ook safari doen in Habarana
- Trein van Habarana (dan overstap GO) of Galoya junction naar Trinco
- Uppuveli wordt dan je langere strandverblijf, hier net als in Mirissa zat bars/restaurants
- Dag voor einde dagtrein, via Galoya junction weerom, naar Colombo
Sukses,
<Erik> & [Sandya]