Sri Lanka of Indochina

Zo afgelopen jaren zijn we naar Afrika en Zuid Amerika geweest, nu willen we komende zomer naar Azië. Daarbij twijfelen we tussen Sri Lanka (met misschien Malediven) en Indochina (bijv. Cambodja en Vietnam).

Wat zouden jullie kiezen? Tips of overwegingen?

Wij zijn in beide geweest en heb meer de voorkeur voor Indochina. Persoonlijk vind ik de mensen daar vriendelijker waardoor ik Indochina leuker heb ervaren. Dat zou voor mij de enige overweging zijn. Maar ik zou beide niet hebben willen missen. Ieder land heeft zijn voor en nadelen. En iedereen beleefd het anders (gelukkig).

Wat vond je het mooiste in Indochina en wat juist in Sri Lanka? Misschien dat ik op basis daarvan een keuze kan maken.

Het leven van Indochina vond ik indrukwekkend. Met name het platteland en op het water. De trip van Siem Reap over het Tonle Sap meer en de Mekong via PP naar HCMC heeft grote indruk achtergelaten. Daarnaast was Angor Wat een droom voor mij om een keer heen te gaan. De vriendelijke bevolking ondanks de vreselijke geschiedenis heeft mij zeer aangenaam verrast in Cambodja.

Sri Lanka is een land met zeer veel afwisseling. Van laag land naar bergen en oerwoud. De wilde olifanten en leguanen maken de indrukken nog mooier. Het heeft veel koloniale gebouwen van de onder andere Nederlandse overheersing en de Engelsen.
Zeker ook een mooi land om rond te reizen.

Indochina is de laatste jaren misschien 10% in prijs gestegen, Sri Lanka 50-100%. Dus dat zou een faktor kunnen zijn, Lanka is zich in hoog tempo uit de markt aan het prijzen zowel qua toeristenaccomodatie als qua toeristenrestaurants.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]