Sri Lanka of Filippijnen?

Hallo,

Ik ben 22 en vertrek in februari in mijn eentje voor 3 maanden naar Azie, waar ik 2x eerder ben geweest (Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam, Singapore, het vaste land van Maleisie en Indonesie - Sumatra, Java, Bali, Lombok, en gedoken in Labuan Bajo op Flores). Het wordt dit keer eerst een maand Myanmar, dan een maand Nepal, maar de laatste maand staat voor mij nog open.
Ik wil graag naar een plek waar ik nog niet eerder ben geweest, een plek die nog echt iets toevoegt na Myanmar en Nepal, waar ik kan komen met goedkope vluchten (AirAsia bijv).
Mijn twijfels gaan op dit moment tussen Sri Lanka en de Filippijnen. Ben altijd erg geinteresseerd in mooie natuur, andere culturen en zou graag nog wat mooie duiken maken. Daarbij reis ik natuurlijk alleen, en reis ik liefst zo goedkoop mogelijk.
Heeft iemand ervaring met deze landen, en vooral: kan iemand ze vergelijken? Is een van deze landen veel duurder dan de ander? Is het mogelijk en leuk om te duiken in Sri Lanka, of moet ik dan echt in de Filippijnen zijn? Ik ben erg benieuwd hoe anderen deze landen (recentelijk) hebben ervaren en of er sterke aanraders/afraders zijn.

Als iemand andere landen/gebieden kan aanraden, ipv Sri Lanka of Filippijnen, kan dat natuurlijk ook! Ik kan nog alle kanten op.

Alvast heel erg bedankt,
Lianne

Hallo Lianne,
Ik kan geen vergelijking maken want we zijn (nog) niet in Sri Lanka geweest maar om te duiken in de Filipijnen is toch wel een aanrader hoor.
Malapascua…Tresher sharks
Moalboal…zeeschildpadden, heel veel koraal en heel divers qua koraal en vissen en het koraal is echt in een heel goede staat.
Balicasag…idem als Moalboal.
Coron…wrakduiken.

De prijzen zijn heel gunstig als je naar Moalboal gaat (Asian-Belgian Dive resort).
Duik, met de boot, 1.250 P.
Cursus: Padi-Open-Water 16.500 P…alles inbegrepen.

Maar…de Filipijnen zijn ook echt helemaal geweldig om te reizen.
De mensen zijn supervriendelijk en heel erg behulpzaam.
De meesten spreken Engels…wat ook in je voordeel is.

En elk eilandje heeft zo zijn eigen charmes.

Wij vinden het in ieder geval echt geweldig in de Filipijnen.
Heel veel reisplezier!

Hallo Lianne,
Ik kan geen vergelijking maken want we zijn (nog) niet in Sri Lanka geweest maar om te duiken in de Filipijnen is toch wel een aanrader hoor.
Malapascua…Tresher sharks
Moalboal…zeeschildpadden, heel veel koraal en heel divers qua koraal en vissen en het koraal is echt in een heel goede staat.
Balicasag…idem als Moalboal.
Coron…wrakduiken.

De prijzen zijn heel gunstig als je naar Moalboal gaat (Asian-Belgian Dive resort).
Duik, met de boot, 1.250 P.
Cursus: Padi-Open-Water 16.500 P…alles inbegrepen.

Maar…de Filipijnen zijn ook echt helemaal geweldig om te reizen.
De mensen zijn supervriendelijk en heel erg behulpzaam.
De meesten spreken Engels…wat ook in je voordeel is.

En elk eilandje heeft zo zijn eigen charmes.

Wij vinden het in ieder geval echt geweldig in de Filipijnen.
Heel veel reisplezier!