Sri Lanka, Malediven en Stockholm!

Hallo,

In februari 2011 zijn we vertrokken naar Sri Lanka voor een rondreis. We vlogen daarna door naar de Malediven en we maakten uiteindelijk nog een stedentrip in Stockholm.

Hierbij het reisverslag:

Veel leesplezier!

Hey Martin,

We plannen volgend jaar eind februari een soortgelijke reis. Dachten +/- 3 weken rond te trekken (misschien met chauffeur) in Sri Lanka en dan 4 dagen nr de Malediven. Daarna verder reizen nr Thailand…

Hoe lang hebben jullie in Sri Lanka gereisd? Waren die 11 dagen met chauffeur voldoende en hoeveel hebben jullie er ongeveer voor betaald? Zijn 3 weken misschien te lang om daar rond te reizen? Zouden 15 dagen voldoende zijn?

Was het een goede periode om ernaartoe te gaan (wij plannen van 28/02 tot 19/03:Sri Lanka en van 19/03 tot 24/03:Malediven)?

Het is zo dat de reis Colombo - Male, Male -colombo ons +/- 240€ gaat kosten. (van Male rechtstreeks nr Bangkok kost 900€?! dus toch maar terugreizen nr Colombo en vandaaruit nr Bangkok)
Wat veel geld is om slechts 4 dagen op de Malediven te verblijven…waren jullie tevreden over de Malediven? Hoeveel betaalde je per nacht daar?

Alvast bedankt voor de info!!

Groetjes

Kat

15 dagen sri lanka is voor de grote indrukken met prive gids wel voldoende.
4 dagen op de malediven ook.
voor de malediven waren we 850 euro voor 2 personen kwijt en dat was ongeveer het goedkoopste wat ik kon vinden, maar er zat wel nagenoeg alles in! ****
mijn ticket kost 460 euro van brussel naar colombo en van male naar brussel.
Van colombo naar male kosten me 160 euro voor een enkeltje.

Op 19 maart 2012 zie ik tickets van 120 euro en ook 160 euo op skyscanner.
Succes, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Ook over Thailand nog wel iets te vertellen :wink:

Alvast bedankt voor de info!
Ik ben momenteel nog maar aan de 1ste fase bezig: betaalbaar ticket zoeken (Sri Lanka- Malediven - Thailand - Maleisië - Australië) en dat lukt niet echt geweldig goed dus die vragen over Thailand zullen zeker nog volgen wanneer ik aan ‘fase 2’ ben begonnen ;-)))
Dat plannen en ‘op zoek gaan naar’ vind ik alleszins het minder leuke gedeelte!! Ik had gehoopt om een ticket te vinden rond de 1800€ maar denk dat ik mij daar wat aan mispakt heb :-s
Maar goed…we geven niet op :-))

Groetjes en tot binnenkort waarschijnlijk :wink:

voor 1800 euro wil ik de tickets ook wel voor je boeken :wink:
kijk even op http://www.skyscanner.nl en http://www.jetairfly.com/bestemmingen/malediven/male-info/nl/

Ja, maar ik bedoelde 1800€ voor alle tickets dwz niet alleen Sri Lanka-Malediven…Ik zoek ticket van Brussel (of Amsterdam) nr Colombo- Colombo-Male - Male-Bangkok - Kuala Lumpur- Singapore en van Singapore-Sydney - daar drie binnelandse vluchten en dan terug nr Brussel of Amsterdam! Vandaar: die 1800€ was niet zo realistisch denk ik!
Nadeel bij skyscanner is dat ze de lowcost maatschappijen zoals bv. airasia niet raadplegen terwijl die prijzen wel goed te doen zijn precies!
Maar ik zoek verder! :wink:
Merci alvast voor de hulp hé!

Pas op met Skyscanner boekingen! Nadat je je betaling hebt bevestigd en de boeking nog moet worden uitgevoerd, betekent dit dat als er iets fout gaat in de boekingsystemen, je je geld kwijt bent en je met verkeerde boekingen kunt blijven zitten. Uit eigen ervaring en telefonische navraag bij Skyscanner, blijkt dit gewoon te kunnen gebeuren. Skyscanner geeft aan geen verantwoordelijkheid hiervoor te nemen, alhoewel hun eigen systemen deze boekingsfout maken, met het argument dat zij slechts een bemiddelaar zijn. Skyscanner verwijst je door naar de airlines waar het foutieve ticket is geboekt. Deze airlines verwijzen echter weer terug naar Skyscanner, omdat zij de boekingsfouten maken.

De Malediven met name het Kandooma resort was geweldig, hoewel het maar 2-3 sterren had.
Wij zijn geen sterrenfreaks en willen graag in de vakantie “casual”, bungalow- ruim- service prima,
we hadden het zo naar onze zin dat er 1 week werd bijgeboekt, 1 maand totaal.
Het was een all inn resort maar een fles mineraalwater koste destijds $$ 10.- en daar wij geen alcohol drinken werd het voor ons prijzig, het duiken is fantastisch volgens mijn eega ,zelf deed ik snorkelen. Nu is op Bali het duiken ook mooi ,en alcohol maak je eenvoudig zelf omdat het niet meer te betalen is, niet destilleren of toestanden dat is verboden!

Ik zit ticketten te zoeken voor Malé, maar vind allen prijzen vanaf 1000 euro per persoon, waar heb je ticketten gevonden en via welke maatschappij heb je gevlogen want 460 euro is wel goedkoop (ookals is het eerst naar colombo)

jetairfly.be , maar ik zie dat die niet meer vliegen?!
misschien met arkefly of thomascook?