graag wil ik in november/december ruim 3 weken gaan backpacken in Sri Lanka. Is het aan of af te raden om in deze periode naar Sri Lanka te gaan ivm het weer?
Daarnaast de vraag, zijn er in deze periode meerdere backpackers te vinden. Ik wil namelijk alleen op reis gaan, maar het is natuurlijk gezellig om andere backpackers tegen te komen (van verschillende nationaliteiten).
Het is niet het beste weer (laagseizoen tot half december) maar in binnenland en zuidwesten grosso modo wel uit te houden. Kans op grijze dagen (en een enkel overstrominkje) voor 1/3 van de tijd, 2/3 heb je dus genoeg zon al is het niet altijd in één blok. Zie algemene weer-info op
Backpackers ook in laagseizoen voldoende, met name Unuwatuna en Hikka; het surfseizoen in Hikka begint november.
Wij zijn in juni in Sri Lanka geweest, heb dus geen ervaring met de periode november/december. Wij zaten dus niet in het echte hoogseizoen, wij kwamen dan ook maar sporadisch andere toeristen/backpackers tegen. Wij hadden dagen dat we niemand tegen kwamen. Het is maar net welke bestemmingen of attracties je aan doet. Het is in ieder geval niet echt te vergelijken met landen in Zuidoost-Azië waar het veel massaler is.
Hoe staat het met je reis? Ben je toevallig in Sri Lanka op het moment? Het lijkt me leuk om mensen te ontmoeten, ik reis namelijk ook alleen. Ik ben nu nog in Colombo, maar hoop morgen de trein naar Kandy te kunnen pakken.