beste reistijd

Wij gaan zowieso naar Sri Lanka maar twijfelen nog over de periode. De beste periode lijkt ons februari te zijn maar dan is het ginds ook hoogseizen met alle gevolgen vandien: druk, duur,… September 2013 behoort ook tot de mogelijkheden maar ik vraag mij af of dat wat betreft het weer (te warm en te veel regen?) wel aan te raden is? Iemand ervaring met september?

Kathy

… Hoog zeisoen: dec tm mrt: … Midden: apr en sept/nov en laag: mei tm aug … Volgens mn lonely planet…
ik heb geen ervaring met sept maar vroeg t net aan n local die in kandy woont en die zegt dat t niet veel regent dan … misschien heb je er wat aan :slight_smile:

1 like

Hoi hoi,

Wij zijn de laatste drie weken van januari geweest en dat was echt een geweldige tijd. Aan het begin wat rustig, omdat de Sri Lankanen ook net de feestdagen achter de rug hadden. Dat betekende wel dat er weinig toeristen waren en de locals alle tijd voor ons hadden en mega vriendelijk waren. Ook de bezienswaardigheden waren goed te doen en niet overladen met toeristen. Vooral over Adam’s Peak hoorden we dat het soms erg druk kan zijn. Wij konden heerlijk in eigen tempo lopen.
We zijn bijvoorbeeld ook aan het begin en aan het eind van onze reis in Negombo geweest en dat was wel echt een wereld van verschil. Eerst heerlijk rustig, lekker bijkomen en aan het eind was het in vergelijking de Costa Brava (bij wijze van!)
Ook met het zoeken van guesthouses e.d. hebben we absoluut geen problemen gehad.
Tenslotte werkt de natuur in deze tijd ook perfect mee. Nu is Sri Lanko sowieso een prachtig land met schitterende natuur, maar doordat het regenseizoen natuurlijk al voorbij was, gevolgd door de zon, was alles supermooi groen en aangegroeid.

Ik zou januari en dan begin februari zeker aanraden!

1 like