Ben van plan om drie weken in december alleen te gaan Backpacken in SL. Heb al redelijk wat gelezen over SL maar vraag mij af of er veel backpackers te vinden zijn in SL en waar ik dan het beste naar toe kan. Heb wisselende verhalen gelezen en wil wel graag medereizigers ontmoeten en niet teveel aleen reizen. Welke nationaliteiten backpackers zijn er voornamelijk te vinden in SL.
Dank voor jullie reacties. Nog een vraagje, hoe zijn nomenteel de prijzen en beschikbaarheid in guesthouses. Is het nu al hoogseizoen of is dit pas eind december?
Nog een vraagje, hoe groot is het verschil met Thailand. Is het vergelijkbaar of is het heel verschillend en qua backpackers, lees dat Sri Lanka ook het land voor rustzoekers is. Wil zeker rust tijdens mijn vakantie maar wil toch ook wel wat te doen hebben.
Hoogseizoen begint 2e helft december. Nu dus nog relatief rustig, en ook niet al te best weer zeker aan de kust. Doch niet de flooding van vorig jaar rond deze tijd, zeg nooit nooit
Rustzoekers in Lanka vind je alleen op een aantal strandlokaties, maar dat zijn i.h.a. niet de backpacker-lokaties. Dus genoeg te doen.
Zie nu idd dat het weer idd niet erg best is. Watis normaal het beste seizoen om naar Sri Lanka te gaan en is het momenteel verstandig om naar SL te gaan. Ik heb nog geen ticket geboekt en begin nu te twijfelen.
Ik ben in september geweest met een vriendin. We zijn beide begin 20 en hebben het alleen maar goed gehad! Prijzen in de guesthouses zijn verschillend. Met de LP word je al veel wijzer.
De nationaliteiten die ik daar ben tegen gekomen zijn behoorlijk wat britten, een aantal duitsers en een paar nederlanders en fransozen. Wij waren ook niet echt in een goed seizoen maar daarom niet minder leuk! Ik denk niet dat je het met thailand kan vergelijken. Ben daar zelf niet geweest maar wat ik heb gehoord van vriendinnen… Het is sowieso nog niet zo overstelpt met toeristen wat ik Heeeerlijk vind!
Ik ben in Sri Lanka en Thailand geweest. Je kunt het totaal niet met elkaar vergelijken. De prijzen in Thailand liggen lager. In Sri Lanka is minder toerisme, in Thailand kom je overal wel iemand tegen.
De excursies in Sri Lanka zijn wat duurder.
Maar Sri Lanka is erg mooi!
Mijn vriend en ik hebben ook het voornemen in de zomervakantie te gaan backpacken.
Hoe is het reizen met de bus in dit land?Is dit te doen en betaalbaar?
Zijn er verder nog tips die we mee kunnen nemen in onze voorbereiding?
Alvast bedankt!
Die vragen zijn al zo’n beetje eerder in de thread beantwoord. Ja mits je bagage past en je geen haast hebt kan het prima. Prijsvoorbeeld: Galle-Matara, 4 uur, per AC bus 300 roepie dus rond de 2 euro; gewone non-AC bussen zijn nog duidelijk goedkoper.
Als je de taal zou begrijpen, versta je dat achter de glimlach de mensen op je neer kijken: een backpacker is ‘a cheap man’ en dat is geen compliment. Wie met geld strooit (al staat je creditcard zwaar in het rood) die wordt pas gewaardeerd. Vergeet de onthechtheid door het boeddhisme gepredikt. Het eerste woord dat je leert (door het steeds te horen vernoemen) is salli (geld). High spending tourism is ook government policy.
Voor SL reizigers van jaren terug, er wacht je een onaangename verrassing.
Valt wel mee. Ja het land wordt langzaamaan Westerser en dus materialistischer maar er is ook nog altijd een degelijke onderstroom van waardering voor idealisme. Dus als je ook maar iets uitlegt dat je zuinig bent omdat je arme kindertjes wilt helpen ofzo, of misschien zelfs lokaal wat in die hoek doet, wordt dat toch aardig gewaardeerd.
Ik reis al 18 jaar min of meer als backpacker door 't land en geen fundamentele verslechtering gezien; ja guesthouses worden soms disproportioneel duurder omdat men dollartekens in de ogen krijgt, maar er is in zelfde gebied altijd wel weer een betaalbare plek te vinden.
Wat cool dat je ook gaat! Wij vonden Sri Lanka echt een superland. We vonden Kandy echt te gek. Je kunt daar slapen in het huis van monniken (Burmese Rest), de tempel is te gek, het eten in de Indiase wijk is heerlijk en je kunt er fijn langs het meer lopen. Surfen is te gek in Arugam Bay.
Misschien vind je het leuk om onze artikelen over Sri Lanka te lezen: Sri Lanka - Backpackgek
Hoi,
Wij zijn deze zomer juli / augustus 2012 in Sri Lanka geweest. We hebben 3 weken rondgereisd en meestal in budget guesthouses geslapen. Als je naar Yala National Park gaat hebben we een aanrader:
Daar hebben we namelijk U.P. ontmoet. Een aardige, betrouwbare man. Voor de tsunami had hij een restaurant aan de kust. Hij is 3 maanden in Nederland geweest en weet goed wat westerse reizigers willen. Nu werkt hij samen met zijn zus in een guesthouse in Tissamaharama bij Yala National Park. Het guesthouse heet Champa G C guesthouse, Kirinda (Yala) in Tissamaharama. Ze hebben 2 kamers inclusief badkamer voor 1500 RS per nacht. Ook hebben ze een visrestaurant. Het zijn vriendelijke mensen en U.P. is een ontzettend goede kok. We kunnen dit guesthouse echt aanraden. Ze bieden ook safari’s aan met een jeep voor 4500 RS.
Contactgegevens: email: upprasantha@gmail.com. Mobile: +94 0772329476
Fijne reis door Sri Lanka!
Hey wat heerlijk!! Ik heb wel wat vraagjes… Wat was jouw reisroute? Hoe was t als vrouw alleen? Heb je leuke inside tips( barretjes, slaapplekken, etc die ik niet mag missen?.. Heb je n reisblog?