SPOED, Zwanger, buikloop in Costa Rica

Hallo,

Wij zitten op het moment in prachtig Costa Rica. Ik heb alleen heel vervelend al 5 dagen dat ik geen eten binnenhoud (niet spugen alleen buikloop en ook niet heel erg maar wel vervelend!). Ik heb norit van thuis meegenomen maar dit lijkt nog weinig te helpen tevens is het bijna op…Ik ben in verwachting (14,5 week) en wil me echt heel graag wat beter gaan voelen! Wat kan/mag ik gebruiken als zwangere en wat kan ik hier halen bij de apotheek? We zitten de komende 2 dagen nog vlakbij Jaco en we kunnen hier dus wel wat bij de apotheek halen. Wie oh wie helpt me want ik zit echt omhoog! Buiten dat ik weinig kan omdat ik continu naar de wc moet, zijn mijn medicijnen die in de apotheek in Nederland zijn goedgekeurt voor mijn baby bijna op!

Advies heeeeeeeeel graag!!!

Neem contact op met je arts in Nederland, en vraag welke medicijnen je mag hebben. Vraag niet om merknamen, maar om de namen van de werkzame stoffen. Vraag ook om de bijbehorende concentraties.

Verder zou ik OOK naar een lokale dokter gaan. Je buikloop duurt al lang, wellicht heb je toch een geneesmiddel nodig. (Norrit is geen geneesmiddel. Dat absorbeert alleen de giftige stoffen, maar pakt de oorzaak verder niet aan.)

Zorg dat je zoveel mogelijk eten binnen krijgt en binnen houdt. Ga niet aan de bananen, want niet elke banaan werkt stoppend. Wat wel helpt is witte rijst, droge biscuitjes en thee. Lauwe gebluste coca cola kan ook helpen. (Gebluste cola is cola zonder prik. Even schudden, flesje voorzichtig openmaken, in een glas doen en een paar uur laten staan.) ORS is goed om je zouten aan te laten vullen. Dit kan je krijgen bij de apotheek. Isotone sportdrankjes doen het hetzelfde, en zijn vaak lekkerder. Gewoon een paar blikjes of flessen inslaan.

En ook al komt het er allemaal meteen weer uit: blijven eten en drinken. Kleine porties.

Bedankt voor je reactie maar helaas heb ik alle dingen qua eten en cola etc al geprobeert. ORS neem ik ook al 3 dagen in…Het lijkt niet uit te maken of maar voor heel even…BAH! Wat baal ik hiervan zeg…

Iemand die in Costa Rica woont en goede medicatie kent die kan met zwangerschap?

Ga naar een arts!

ORS is geen middel wat diarree stopt. Het enige wat het doet is alle zouten die je verliest aanvullen.

Neem inderdaad contact op met een arts en vraag niet enkel aan een groep reizigers hoe je beter kunt worden, en weer kunt aansterken voor de kleine op komst.

ANWB alarmcentrale (volgens mij is daar ook een arts aanwezig):
+31 88 269 2888

-verwijderd-

Jenny ga naar een arts in Jaco, neem zonodig contact op met de eigenaar van Mar de Luz in Jaco, de heer Victor Keulen, hij is Nederlander en woont al heel lang in Jaco. Vraag hem om een goede dokter die Engels spreekt. Mar de Luz is aangesloten bij de Holland Hotels.

Bedankt voor de reacties. Ben inmiddels naar een privekliniek in Jaco geweest al vond ik het er vies en erg warm…als het goed is kunnen medicijnen met zwangerschap samen maar probeer dit even via nederland uit te vogelen…

Bedankt voor de snelle reacties!

Groet, MvKyano

volgende keer niet zo lang wachten. Bijna elke apotheek in Costa Rica wordt gerund door een arts. Daar kun je altijd heen voor advies of vragen naar een dokterspost. Bij de EBAIS zullen ze je ook altijd helpen. Een EBAIS is een dokterspost van het Costaricaansew ziekenfonds waar iedereen mag aankloppen voor hulp, ook buitenlanders.