Spinnen in Laos

Even een hele suffe vraag… wij zijn een reis naar Laos aan het voorbereiden en nu heb ik bij verschillende excursies die je kan doen al gelezen dat je geen spinnen angst moet hebben. Ik kan een spinnetje (op afstand) best hebben, maar het feit dat ze dit erbij vermelden verontrust mij juist over wat ik daar ga tegen komen… wat kan ik op dit gebied verwachten? Het gaat met name om de Gibbon Experience en de trekking in bergdorpen.

Hoi
De Gibbon Experience , daar kan ik het me wel bij voorstellen. Je overnacht dan in de bomen. Wij hebben dit zelf niet gedaan.
Wel hebben wij een trekking naar 2 bergdorpen gedaan en ik heb geen spin gezien. Wij hebben 1 dag een trekking gedaan en niet met een overnachting.
Vorig jaar hebben we in Vietnam een 2 daagse trekking gedaan met een homestay maar ook niet echt spinnen gezien.

Wat ook een echte aanrader is mocht je er in de buurt komen het rijden van The Loop bij Thakhek. 1 van de hoogtepunten van Loas van onze reis!
Mocht je er wat aan hebben bij je voorbereidingen.
Ons reisverslag staat op http://rob-ingrid.waarbenjij.nu/reisverslagen/455884/laos-van-noord-naar-zuid/1
Succes met de voorbereidingen, en een fijne vakantie!