SPH stage in Nieuw Zeeland?

Hallo Iedereen,

Ik ben een student SPH van de hanzehogeschool Groningen en wil graag in Nieuw Zeeland stage lopen. Zijn er hier ook mensen van de hanzehogeschool die dit al eens gedaan hebben?? Of andere mensen die mij zoveel mogelijk informatie kunnen geven over stage lopen in Nieuw Zeeland??

Natuurlijk heb ik al contacten via school lopen dus het lijkt mij niet handig om dan via een intermediair te werken, of is dit wel handiger??

Anyway, zoveel informatie als mogelijk… kom maar op…

groetjes Janneke :NEWZEALAN

Dag Janneke,

Mijn vrouw en ik zijn al twee keer in NZ geweest. Niet voor een stage, maar met vakantie… Op zich dus niet helemaal wat je bedoelt… Alleen werkt mijn vrouw, Jolanda Kroes, als docente op de Hanzehogeschool… SPH.

Goed denk ik om met haar eens contact op te nemen!
Heb je overigens op deze site ook al www.studentsgoabroad.com gezien??

groeten,

Klaas Dijkstra.

Bedankt voor de reactie!

Ik zal zeker eens met haar contact opnemen hierover.
Ik heb Jolanda Kroes al eens eerder gesproken over het volgen van een minor op de hanzehogeschool. Dus ik weet inmiddels wie ik moet hebben.

Super bedankt!

Groetjes Janneke

Hey janneke,

Nieuw Zeeland is echt het ideale land om stage te gaan lopen.
Ik kan het weten want ik zit er nu. Schitterd weer is het nu hier.

Zelf studeer ik bouwkunde dus wel een iets andere richting, maar mijn bedrijf heb ik gevonden door in de gouden gids van nz te kijken en alle bedrijven die iets te maken hadden met bouwkunde te mailen. De meeste bedrijven gaven meestal geen reactie, een enkeling mailde netjes terug dat ze geen plek/tijd hadden. Maar ik had de moed niet opgegeven en gewoon doorgemaild. Uiteindelijk mailde ik een bouwkundig adviesbureau waar toevallig die week een Nederlander begonnen was met werken. Die man heeft ze een beetje overgehaald dat ze gewoon een plek moesten aanbieden. Dit hebben ze dus ook daadwerkelijk gedaan en nu zit ik hier al een week in Wellington. Had deze week nog vakantie gehad en moet volgende week beginnen.

Als je eenmaal een bedrijf hebt gevonden is het regelen van een visum echt een eitje.
Maar je moet maar is laten weten wat voor een bedrijf je zoekt, mss dat ik via de mensen die ik hier heb leren kennen wel wat kan regelen.

Groeten vanuit het zonnige NZ

Gijs

gijsvanderzanden.waarbenjij.nu

Super bedankt voor de reactie en de informatie! ik heb je inmiddels al een mail teruggestuurd…

Het gaat om een stageplaats bij een bedrijf voor hulpverlening en dan HBO-niveau. Ik doe dus SPH (Sociaal Pedagogisch Hulpverlener).

groetjes Janneke

hey,

ik studeer sph aan hoge school inholland rotterdam, en wil ook dolgraag stage lopen in nieuw-zeeland, ik wil echter ook niet alleen. Ik zit momenteel in mijn 2de jaar en moet volgend jaar in mijn derde jaar september 2009, 10 maanden of 6 maanden lang, één van die 2 stage gaan lopen. Maar ik heb geen flauw idee wat je met sph in nieuw zeeland kan doen, het liefst zou ik met jongeren of eetstoornissen of kinderen stage gaan lopen.
have any tips.

Hoi allemaal!!!

Ik wil ook graag stage lopen in Nieuw Zeeland of Australie!
Het gaat dan om de periode van maart/ april tot ongeveer juni/ juli, dus 3,5 tot 4 maand!
Wie heeft er tips of contacten daar?

Groetjes!

Hallo Anneke,

Ik ben inmiddels niet meer in Nieuw Zeeland maar zou je wel kunnen helpen om een stageplaats te krijgen bij Child, Youth and Family. Tenminste, ik neem aan dat je ook SPH of iets aanverwants doet? CYF is een groot bedrijf dat verspreid zit door heel Nieuw Zeeland, enige nadeel is is dat je waarschijnlijk niet betaald kan krijgen. De ervaring die je bij dit bedrijf opdoet is enorm!! Begeleiding is goed en er wordt veel rekening gehouden met persoonlijke ontwikkeling. Het bedrijf zet zich in voor kinderen en families zoals de naam al zegt. In het kort gezegd is het de kinderbeschermingsdienst van Nieuw Zeeland!
Fatsoenlijk Engels kunnen spreken is uiteraard een vereiste… maar dat spreekt wel voor zich dacht ik zo.

Als je meer wilt weten, reageer of stuur me een priveberichtje…

Groetjes Janneke