Twijfels blijven door mijn hoofd cirkelen. Ik studeer SPH (tweedejaars) en volgend jaar moet ik een jaar stage lopen. Ik heb de keuze om een jaar of half jaar naar het buitenland te gaan en wil dit toch wel heel graag doen! Ik denk dat ik een half jaar wil gaan, omdat ik absoluut niet weet wat ik later wil gaan doen en als ik een half jaar ga, kan ik twee stages doen, namelijk een half jaar in het buitenland en een half jaar in Nederland.
MAAR NU DE BELANGRIJKE VRAAG: WAAR MOET IK HEEN?
Ik wil naar een land waar men Nederlands of Engels spreekt (dus Engeland, Ierland, Canada, Amerika, Nieuw-Zeeland, Australië, etc.), maar ook een jeugdopvang in een niet Engelstalig/ Nederlandstalig land waar Nederlandse jongeren komen vind ik goed. Ik wil geen ontwikkelingswerk doen (bijvoorbeeld in Zuid-Afrika), maar naar een land waar ik ervaring op kan doen in de zorg waar het goed geregeld is.
Ik heb me natuurlijk al een beetje georiënteerd en wat me op dit moment erg aanspreekt is Nieuw-Zeeland. Ik zou daar voor een half jaar stage kunnen lopen bij de kinderbescherming, maar toch twijfel ik gigantisch. Wat raden jullie aan en weten jullie interessante stageplekken?
Ook ik ben studente SPH en op zoek naar een stage in het buitenland. Mijn probleem is dat ik geen idee heb waar te zoeken, ik heb echter geen twijfel over of ik zal gaan of niet (hoewel, als ik niks vindt valt er weinig te twijfelen…;). Het lijkt me leuk hier contact over te hebben, ik ben voordat ik ging studeren een halfjaar in Australië geweest en heb daar veel over Nieuw-Zeeland gehoord: zeker de moeite waard, volgens de verhalen Heb je inmiddels al een besluit genomen?
Hoi hoi,
Ik ben ook studente SPH, maar het duurt nog even voor ik de mogelijkheid krijg om naar het buitenland te gaan voor stage.
Maar toch ben ik hier wel al best veel mee bezig… Ik vroeg me dan ook af wat voor stage jullie in het buitenland zouden willen doen en of het niet heeel duur is om naar Nieuw-Zeeland te gaan? Aangezien alles daar duurder is etc.? Of krijg je daar ook stagevergoeding?
Ik weet niet of jullie inmiddels zo ver zijn dat jullie de vragen misschien zouden kunnen beantwoorden maar anders hoor ik dat graag:) Groetjes!
Wij bieden meerdere SPH stagevacatures aan in onder andere Cambodja en Sri Lanka.
Je zou bijvoorbeeld mee kunnen lopen met een social worker, kunnen helpen bij het geven van workshops en trainingen aan straatkinderen of het begeleiden van jongeren bij het vinden van een baan.
Wij hebben al vele SPH studenten geplaatst en hebben goed contact met Hogescholen. Daarnaast bieden wij een goede begeleiding en voorbereiding voorafgaand en tijdens je stage.
Meer informatie hierover vind je op onze website www.purevolunteer.nl. Je kunt mij natuurlijk ook even direct een mailtje sturen via marien@purevolunteer.nl