Twijfels blijven door mijn hoofd cirkelen. Ik studeer SPH (tweedejaars) en volgend jaar moet ik een jaar stage lopen. Ik heb de keuze om een jaar of half jaar naar het buitenland te gaan en wil dit toch wel heel graag doen! Ik denk dat ik een half jaar wil gaan, omdat ik absoluut niet weet wat ik later wil gaan doen en als ik een half jaar ga, kan ik twee stages doen, namelijk een half jaar in het buitenland en een half jaar in Nederland.
MAAR NU DE BELANGRIJKE VRAAG: WAAR MOET IK HEEN?
Ik wil naar een land waar men Nederlands of Engels spreekt (dus Engeland, Ierland, Canada, Amerika, Nieuw-Zeeland, Australië, etc.), maar ook een jeugdopvang in een niet Engelstalig/ Nederlandstalig land waar Nederlandse jongeren komen vind ik goed. Ik wil geen ontwikkelingswerk doen (bijvoorbeeld in Zuid-Afrika), maar naar een land waar ik ervaring op kan doen in de zorg waar het goed geregeld is.
Ik heb me natuurlijk al een beetje georiënteerd en wat me op dit moment erg aanspreekt is Nieuw-Zeeland. Ik zou daar voor een half jaar stage kunnen lopen bij de kinderbescherming, maar toch twijfel ik gigantisch. Wat raden jullie aan en weten jullie interessante stageplekken?
Ook ik ben studente SPH en op zoek naar een stage in het buitenland. Mijn probleem is dat ik geen idee heb waar te zoeken, ik heb echter geen twijfel over of ik zal gaan of niet (hoewel, als ik niks vindt valt er weinig te twijfelen…;). Het lijkt me leuk hier contact over te hebben, ik ben voordat ik ging studeren een halfjaar in Australië geweest en heb daar veel over Nieuw-Zeeland gehoord: zeker de moeite waard, volgens de verhalen Heb je inmiddels al een besluit genomen?
Hoi hoi,
Ik ben ook studente SPH, maar het duurt nog even voor ik de mogelijkheid krijg om naar het buitenland te gaan voor stage.