Volgende vraag;een erg moeilijke…wanneer is het Turkije-landen forum op ww opgericht?en wie was toen de redacteur van ww?
krijg je punten als je het goed hebt???
maar ff serieus
ik denk dat het Turkije landen forum in juni 2004 is opgericht en destijds was Xander ookal oprichter van WW (gokje…)
haha…punten?ok
maar het antwoord was fout
en hoevaak mag je gokken dan???
want als ik nog een keer mag dan gok ik mei 2003
Punt voor jouw,bloem…graag je oplossing?
Jeroen was toen trouwens de redactie…
oplossing?
ja,hoe je het gevonden had…
Vraag:
De vorm van een turks theeglas;waar is die vorm aan ontleend?
En wat zijn de rituelen qua theedrinken?
Het antwoord:
Overal waar je komt voor zaken wordt thee aangeboden;onhandige glaasjes in tulpvorm tot de rand gevuld op een plastik houdertje met lepeltje en standaard 2 suikerklontjes.
Je werpt al dan geen suiker in het glas;wat je niet gebruikt gooi je nonchaland op tafel.
Vervolgens gaat idereen op het hetzelfde moment druk roeren zonder een woord te zeggen en legt het lepeltje ondersteboven op de rand van de plastik houdertje.
Vervolgens wordt de conversatie voortgezet met het al drinkend van van de thee,waarbij het hoofd in de nek gegooid wordt om het laatste beetje verorberd wordt met in achtneming om de drab ook niet niet te slikken.
Na deze handeling gaat het lepeltje recht in het glas en volgt de steevaste vraag"wilt u nog een thee?"
Nooit alslaan ook al moet je daarna dringend naar het toilet…
Punt voor toos…gekopieerd van het topic omgangsnormen…
Weten jullie zelf ook een vraag te stellen?
Yes, ga op voor de koel vriescombinatie:D
@Toos: Niet voor dat grote plasmascherm? :crybaby: ![]()
Pamukalle;hoe zijn de wereldberoemde terassen onstaan en hoe is de heilzame werking te verklaren?
Het sterk kalkhoudende water loopt er via een groot aantal terrassen van een helling. Uit het warme water (35°) slaat calciumcarbonaat neer en zo worden dikke pakketten kalk langs de terrassen afgezet. Op deze manier krijgt de helling een bijzonder uitzicht: het lijkt op een op kasteel van katoen of op een bevroren waterval.
ik had het nergens gevonden, ik zei toch: gokje…
Bronnen Pamukkale; De warmwaterbronnen worden al sinds de Romeinse tijd gebruikt vanwege de heilzame werking die ze hebben op het menselijk lichaam. Zo zou het koolzuur-, zout-, zwavel-, ijzer- en magnesiumhoudende water een helende werking hebben
Klopt Toos;het is een scheikundige reactie:CaO+CO2=CaCO3,calciumcarbonaat en dat slaat neer.
Punt erbij voor Toos
Stand
Bloem 1
Toos 2
Nog een toevoeging;
De afbeeldingen die nu over pamukkale getoond worden zijn achterhaald.
De terassen zijn deels toegankelijk omdat het na al die jaren kapot gelopen is en hotels in de omtrek het bronwater onttrokken voor eigen bate…
Unesco greep in en de hotels werden afgebroken;het zal nog jaren(eeuwen?)duren voordat de '‘gele’'terassen weer wit zullen zijn
Vraag:
Welke consumptiemiddelen vallen onder de staat?