Speedboot/jetski verhuur

Ik vroeg me af of het mogelijk is om speedboten/jetski’s te huren in Antalya?
En moet je hier erg naar zoeken of is dit om de 100 meter de huren bij wijze van spreke? En wat heb je nodig om een speedboot te huren? Vaarbewijs? Of rijbewijs voldoende? En wat zijn de kosten ongeveer?

Alvast bedankt!

niemand?? :zon02:

waar ben je/ ga je heen in antalya, antalya is namelijk groot.

jetskies zijn er genoeg te huur zonder vaarbewijs geen probleem, maar de huur is voor 12 minuten.

speedboaten kan je niet zomaar huren.
als je door de deniz polisi aangehouden word met een grotere boot dan 4.5 meter en/of met een motor groter dan 9.9pk kan je rekenen op flinke boetes van rond de 400 euro en hoger. geen aanrader en ken verder ook geen verhuurders.

groeten uit antalya

Thanks voor je reactie!

Geldt dat voor heel Turkije dat je zonder vaarbewijs geen speedboat kunt huren?

ik kan je niet vertellen of het overal in turkije geldt, maar ik kan je met vrij grote zekerheid zeggen dat het niet gewild is om vaartuigen anders dan een jetski te verhuren.

ik ken geen enkele zaak die speedboaten te huur heeft anders dan dure yachten voor de grotere jongens.
maar deze worden allen alleen verhuurd met een turkse kaptein.
AFhuren van een boot gaat wel, en het is ook mogelijk zelf het roer te nemen want de wet geeft aan in turkije dat een kaptein minimaal ‘op wacht/ aanwezig’ moet zijn op de boot (niet dronken of slapend terwijl een onkunnend persoon de navigtie heeft)
ga dan uit van prijzen vanaf 100 tot 250 euro per uur voor pleziervaart en startend vanaf 500 euro voor yachtvaart