Wij gaan in mei naar PdC, nu hoorde ik via via dat je niet zomaar een zonnebrandmiddel mag gebruiken als je de zee in gaat ivm afsterven/groei tegen gaan van het koraal. Er zou een duur zonnebrandmiddel in PdC te koop zijn wat je alleen mag gebruiken.
Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, kun je ook aangeven van welk merk dat middel is?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Marie-José :dag:
Wat ik nog weet van 2 jaar geleden is dat je in de zee bij de resorts enzo wel met ‘normale’ zonnebrand mag zwemmen, maar als je bijvoorbeeld op excursie gaat naar bepaalde plekken om daar te snorkelen enzo dat het wel verplicht is om zonnebrand te gebruiken wat door de natuur afbreekbaar is. Het was niet veel duurder dan normale zonnebrand. Ik gebruik nu overal zoveel mogelijk de biologisch afbreekbare zonnebrand, is toch een stuk beter! Maar het is overal te koop daar, en je ziet het vanzelf op een flesje staan!
Ook bij de parken als XelHa of Xcaret geldt dit. Op het strand kun je gewoon je eigen zonnbrandmiddel gebruiken.
Op sommige plekken kun je inderdaad niet zoveel meer zien met snorkelen omdat het water zo olie-achtig is geworden door de zonnebrand!
Navraag bij de “Water” parken heeft mij geleerd dat zowel bij Xcaret als Xel-ha strenge regels aan het gebruik van zonnebrand zijn verbonden, dit vanwege uiteraard de natuur en het koraal in het bijzonder.
Wat mag zijn produkten gebaseerd op titaniumoxide en zincoxide. Zij raden aan de merknaam Darier(http://www.darier.com.mx) en is verkrijgbaar in het park voor slechts 160 pesos per flesje neem ik aan.
Dit onderwerp is ook op het mexico reisforum geweest