Speciaal topic voor vacatures in Marokko

hoi satisfaction,mag ik j hulp vragen ben net trug gekomen van nederland en ben op zoek naar een baan bij een call center in casablanca want ben can casa wou graag hier werken maar weet ni waar ik heen moet.dank u wel.

ow mag ook adressen van calls centers die nederlandstaligers nodig hebben van casa of hun emailadressen als da kan.merci

Er is geen een die serieus is op dit moment. Zeker na enkele maanden 3 maanden of zo, er komen grote organisaties naar Marokko met wat serieuze investeringen:) hou je op de hoogte

De groeten:)

thanks

Graga gedaan vriend!

Ps: Less goed de onderwerp van de bedrijven m.b.t oplichting op de forum Marokko, daar staan de namen van alleen de verkeerde call centers, ik ben volleding eens met Satisfaction, ik ken haar persoonlijk zij heeft helemaal gelijk in, heb ook slechte ervaring met ze!!

Vakantie in Marokko is het zeer prachtig!! je krijgt nooit genoegen ervan maar werken hier!!! is het een Draaaaama!! zeker met de Hollandsse opdrachtgevers!! Wat werk betreft in Marokko raad ik je geoown niet aan, wil je een van die drama’s mee maken, dan kan jij je solliciteren en doe je mee effe 2 of 3 maanden hard sales en hard zitten bellen , en je ziet het wel!! er is alleen maar spraak van oplichters en mensen manipuleren helaas!!! en na dat ze hun zakken goed gevuld hebben, eind oefenning en wegwezen, hier is een algemeen advies voor de nieuwe binnekomers die benadert worden door (redactie: om privacy redenen persoonsgegevens verwijderd)van My call centers Casa of (redactie: om privacy redenen persoonsgegevens verwijderd)van Tanger, ooh ja oppassen van NN contact centers in **Tanger **van de Hollander (redactie: om privacy redenen persoonsgegevens verwijderd) die is nog erger,die beloof je van alles! die geeft nooit meer dan 3000 dh als loon:

Sollicitaties
Kun je niet goed of geen Frans, doe dan een cursus. Want Frans is DE taal in het bedrijfsleven. Om ergens binnen te komen, moet je allereerst de sollicitatie in het Frans doorstaan. De contracten zijn ook een Frans en hier is de groite smoes om je heel duidelijk voor de gek te houden.

De vragen zijn vrijwel hetzelfde als in Nederland, dus dat je moet uitleggen wat je sterke en zwakke punten zijn, wat je kunt toevoegen aan het bedrijf, etc. Er zal ook meteen gevraagd worden wat voor salaris je in gedachten hebt. Zet altijd te hoog in en noem een lekker bedrag, want dit is het startpunt voor de onderhandelingen. Als je bescheiden bent of het bedrag noemt wat je uiteindelijk wilt krijgen, zul je altijd minder krijgen en teleurgesteld worden.

Salaris
De salarissen verschillen behoorlijk in Marokko, je kunt zeggen dat er geen echte minimum of maximum grenzen zijn. Sommige mensen verdienen nu eenmaal bijna niets (bijv 500 dirham per maand) en anderen krijgen bakken vol geld (bijv 15.000 dirham). Als je een beetje rond wilt kunnen komen, heb je toch wel minstens 4000 dirham per maand nodig. Dus noem een bedrag hoger dan dit, maar ga ook niet verder dan 10.000 dirham, want dergelijke salarissen zijn alleen weggelegd voor de top. Tenzij je natuurlijk solliciteert op een topfunctie! Topfuncties hebben ze niet, alles wat ze hebben is een Call agent hard gaat zitten bellen voor échte hard sales van: Energie contacten van Oxio, Rwe, en vodavone producten voor particuleren in Nederland. Geloof me, ze gaan allemaal ophangen!! je krijgt nooit de beloofde 10.000 DH als je geene minimaal goed gekeurde targets haalt, en dat is ook een technische slimme Game!! ben je ene perfect verkoper en scoor je heel goed dan keuren ze altijd je targets af, want een particulier heeft altijd een opzegtermijn van 7 werkdagen:) heb je wat tagerts behaalt met ouwe mensen, die bellen altijd de call center terug van Nederland met ene klacht van ik wil blijven waar ik ben ya plichters: tik RWE,Oxio en De nederlandse Energie maatschappij kalchten, in het kort nu cure no pay!

Wat hierbij opgemerkt moet worden, is dat je er niet op moet rekenen dat je je salaris op tijd krijgt. En met ‘op tijd’ bedoel ik tussen de 25e en 30e van de betreffende maand. Mocht je het dan wel krijgen, dan ben je een uitzondering , als je supervisor bent of zelfs de vertegenwoordiger van de opdracht! en mag je jezelf gelukkig prijzen. Meestal krijg je je salaris ergens in de eerste twee weken van de maand erna. Dus tussen de 10de en de 15de.

Het komt ook wel voor dat je niet je volledige salaris krijgt om wat voor reden dan ook. Het hangt sterk van het bedrijf af. Je kunt er niet veel aan doen, behalve zeuren bij de baas en eventueel met een staking dreigen (maar dat laatste alleen als je onmisbaar bent natuurlijk).

Maar ik heb toch een contract, en rechten?
Ehm, nee. Heel veel bedrijven geven hun werknemers geen contract. Soms laten ze er wel één zien en af en toe komt het voor dat een contract wordt getekend. Maar dan nog heb je er niet veel aan, tenzij de handtekening van de baas is gelegaliseerd en die van jou ook. Dat moet gebeuren bij een muqata’a. Is de baas daar te lui voor of wil hij je gewoon geen contract geven, dan heb je pech. Helaas, maar het is niet anders. Bovendien deze contracten zijn in het Frans, en die slaan nergens erop!!! + het gaat om ene ingehuude bel vloer ( geval van my callcenters ) ze hebben een belvloer ingehuurd eentje in Casablanca B2M call corporation die ne verkocht is aan Data base factory en de andere in Tanger die heet Cotact tel in Tanger, opzich heb je helemala niks te maken met de ingehuurde bel vloer maar het is een spel tussen de opdrachtgever en de ingehuurde bel vloer!!!

Om deze reden kun je nergens op rekenen. Er zijn bijvoorbeeld werknemers die een aantal dagen ziek zijn en deze dagen niet uitbetaald krijgen. Je zou daar normaalgesproken vanuit gaan, maar dit is Marokko en niet Nederland. Je hebt een dikke huid nodig om hier te overleven.

Tips op een rijtje[ol]
[li]Zorg dat je je kunt redden in het Frans[/li][li]Zet hoog in bij salarisonderhandelingen, en als je wat slim bent moet je je contract krijgen uit Nederland, mocht het verkeerd lopen, dan pak je ze goed terug in Nederland!! daar heb je je rechten:)[/li][li]Probeer een transportvergoeding af te dwingen. [/li][li]Probeer een contract te krijgen met gelegaliseerde handtekeningen. ( Geval Marokko ) ben je slim genoeg dan vraag je een contract uit hun vestiging in Nederland, ze gaan moelijk doen en je krijgt het nooit dan vraag de Nederlandse versie en die contract moet gelegaliseerd worden van de Nederlandse ambassade of consulaat in Marokko, dat moeten ze zelf regelen voor je.[/li][li]Check of je ziektedagen uitbetaald krijgt + dat ze jou moeten gaan aanmelden bij de CNSS anders werk je zwart!! en vraag altijd naar ene prvé verzekering dat heet " Amituelle" die van de CNSS is de moeite niet waard![/li][li]Als je weggaat, houd je dan absoluut niet aan de opzegtermijn, want soms krijg je je laatste salaris dan niet. **Ga gewoon weg op het moment dat jij wilt. **[/li][li]Wees niet te close met collega’s en vertel zeker geen persoonlijke dingen. Mensen doen aardig, maar kletsen achter je rug om. Ze zullen vaak dingen tegen je gebruiken om ten koste van jou bepaalde posities in het bedrijf te bereiken. Kijk eerst lange tijd de kat uit de boom, om te zien wie er te vertrouwen is. [/li][li]Ga altijd uit van je eigen belang.[/li][/ol]Mvgrt

ik vind het spijtig dat mensen die fan zijn van ‘marokko’ het land volledig afkraken door er het land van oplichterij van te maken…

Fati, Marokko bezaf 3lihoem:) maar het komt wel goed inshallah, wij hebben ze goed door en we adviseren/helpen elkaar, dan maken ze geen kans meer…

Hallo iedereen,

Wij zijn op zoek naar nederlandstalige medewerkers.
Ons callcenter bevind zich in Fes.

Voor meer informatie stuur een email naar

[EMAIL=“mathieu.debournonville@callinout.com”]mathieu.debournonville@callinout.com of [EMAIL=“mathieu.callinout@gmail.com”]mathieu.callinout@gmail.com

Het kan ook telefonisch via 00212 6 78 34 34 85

met vriendelijke groet

Mathieu

www.callinout.com

Dit is een eerlijke bedrijf in Fes, een organisatie met inzet van professionele coaching, een organisatie met een goede **omzetgroei **en dh Mathieu is een goede manager!

Succes Mathieu!

Mvgrt

He Honest,
je bent de ombudsman niet om bedrijven aan te prijzen of af te kraken.
Je denkt dat mensen zitten te wachten op jou adviezen maar dat heb je mis.
Iedereen die een IQ heeft van hoger dan 50, dat is dus meer dan jij, kan zien dat jij helemaal geen goede bedoelingen hebt en dat je gewoon een mislukkeling bent met teveel vrije tijd.
Je zou eerst eens de taal moeten gaan leren alvorens iemand van nuttige info trachten te voorzien.

let op
een ieder die informatie wenst over werken in Marokko kan zich het beste laten informeren door officiele bureaus die hiervoor zijn.
Vergeet zelfbenoemde adviseurs als Honest en Satisfaction etc.
Het begint als goed bedoeld advies en eindigd in een financiele bijdrage voor het een of ander.

WEES GEWAARSCHUWD VOOR DIT SOORT PRAKTIJKEN!!

1 like

Verwijderd door redactie

Beste,

Ben opzoek naar een job in Marokko, Heb vroeger al 3 jaar ervaring opgedaan in de hotelindustrie in spanje. Maar zou nu graag in marokko willen werken. Wie kan mij verder helpen hoe ik kan solliciteren bijvoorbeeld bij Hotels in Marokko of bij bedrijven die Nederlanstalige mensen zoeken? het zou leuk zijn als iemand mij verder kan helpen.
Misschien ook niet onbelangrijk heb een vrij goede talenkennis:
Nederlands : zeer goed
Engels : goed
Arabisch : goed
Spaans : goed
Frans : basiskennis
Duits : basiskennis
Italiaans : basiskennis

Dus wie mij kan verder helpen mag mij altijd iets laten weten.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Galith

Ik Ben En Blijf Een Marokkaan,
dit is mijn Email : [EMAIL=“omarrahaoui@hotmail.com”]omarrahaoui@hotmail.com en mijn tel …00212-610563044.:wink:

Tefaha, jij bent en blijft en groooooooote marokaaan, goed zo bollie:kus:

Heeeeey Tefaha, de groeten van een oude bekende :slight_smile: je bent idd een leuke en toffe gozer!!!

We zijn Trots op jou Omar :slight_smile:

De groeten

He Honnest,

Goed dat je iedereen laat weten waar ze niet moeten werken in :morocco:marokko. mijn neef heeft bij contactel tanger gewerkt, hij vertelde dat het daar niet goed ging, mensen wegestuurd worden zonder geld of minder geld, manager stak veel geld in eigen zak, adressen worden verkocht op internet van bellijsten,

allemaal klagen ze daar over de werksfeer, slechte uitbetaling, manager die manipuleert en personen onder druk zet, geen contracten etc etc:mad::mad::mad:tfoe mokro’s

b2m is hetzelfde, doen veel met ene mycall :israel:bureau, alleeeeeemaal geldverdieners enne arme marokkanen uitbuiten.mijn neef is weggestuurd zonder geld omdat hij niet scoorde project iets met dieren

niet werken bij callventers,:finger: ik ga in mei naar marokko om mij eigen land te kennen, wie heft een coole baan voor mij???:dag:

Beste Marokkocool,

(Van fouten leert men) als je nog een baan zoekt mail me, en geef ik je de gegevens van een serieuze bedrijf in Casablanca! en je kan ze bellen om goed te informeren…! ze hebben leuke projecten, maar geen verkoop!

Succes!!

Met vriendelijke groet

Dag Honest,

Ik zoek ook nog een baan in Marokko! Kan jij me verder helpen aub?

Alvast bedankt,
Galith

hallo
ten eerste wil ik jou bedanken voor al je reacties …echt gaf van jou om mensen te waarschuwen .
ik zag dat je veel informaties hebt over werken in marokko voor mensen die nederlands kunnen spreken …
ik heet lahsen ik ben 35 jaar oud en ik woon in agadir,ik heb een lange tijd in nederland geleeft waar heb ik nederlands taal geleerd , zo ik varaag me af als je me kunt helpen om een baan te vinden hier in agadir of ergens anders waarin kan ik nederlands taal prakticeren .
ik kan ook heel goed arabicsh en frans , ook genoeg om te commmuniceren in engels .
ik wil ook vragen wat voor banen er zien behlf callcenter mederwerker ?
bij voorbaat dank .
lahsen
[EMAIL=“gomiz30@hotmail.com”]gomiz30@hotmail.com

hoi honnest,kunt u ook die gegevens van die cal center van casablanca naar mij sturen,ben nogsteeds job bij een call center aan t zoeken.t zou zo vriendlijk van u zijn mijn email is [EMAIL=“yaap20227@hotmail.com.mvg”]yaap20227@hotmail.com.mvg