Spaans spreken

Ga je naar Zuid Amerika en je wil voor jou vakantie spaans oefenen? Als je met mij wilt oefenen,kunnen we spaans en nederlands uitwisselen.
Ik ben Milus en ik kom uit Peru.Vier jaar dat ik in Amsterdam woon. Ik wil mijn nederlands verbeteren. Wij kunnen over Incas cultuur praten of andere onderwerpen.
Ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groet.
MIlus

Hoi Milus,

Jammer dat ik niet in de buurt van Amsterdam woon, anders leek het me erg leuk om op die manier Spaans te leren!

Deze zomer ga ik naar Peru met mijn vriend. Ik zou graag woestijn willen zien, dat zou de eerste keer zijn in mijn leven. In de boeken en op internet lees ik alleen over Sandbuggy rijden en Sanboarden in de woestijn bij Arequipa. Die activiteiten spreken we niet echt aan.
Ik begreep dat je in principe overal woenstijn ziet, omdat het land daar voor een groot gedeelte uit bestaat.
Als dat zo is, is een bezoek aan Arequipa misschien niet echt noodzakelijk. Wat denk jij? Wat zijn naar jouw idee de mooiste plekken om te zien en de leukste dingen om te doen? We willen ook de Nazca lijnen gaan bekijken, waarschijnlijk krijgen we dan ook al een goede indruk van de woestijn of vergis ik me?

Bedankt alvast!

Groetjes, Lanne

Hallo Lanne.
Leuk dat jij Peru wilt bezoeken :slight_smile:
Peru bestaat uit drie regio’s: de kust met de woestijnen,de bergen en de jungle.Het grootste is de regio met bergen, de tweede de jungle en de derde de kust.
Als je met de bus van Lima naar Nazca gaat,dan zie je genoeg woestijn om de goede indruk te hebben van de woestijn. Een rondvlucht over de Nazca-lijnen is heel interessant en kun je ook misschien naast de Lijnen bezoeken ook Chauchilla of Cahuachi.
Via Nazca_Arequipa kun je ook de woestijn kijken.
Huacachina (Ica) is een goede plek om dunes te kijken.Als je liever naar het Noorden gaat,dan kun je Huanchaco (Trujillo) of Mancora bezoeken(Mancora is bekent als het beste strand in het noorden van Peru).
Als je veel van de Incacultuur wilt zien zou je door kunnen reizen naar Cusco (die ligt in de bergen) wil je liever de jungle in? dan kan je vanuit Cusco naar Maldonado reizen.
Het mooieste van Peru vind ik de bergen (Ik kom uit Cusco :cheer:).
Er zijn veel mogelijkheden in Peru om te bezoeken.
Als je meer informatie wilt hebben,laat het mij weten.
Groetjes.
Miluska

Hoi Miluska,

Bedankt voor je reactie!
Wij hebben ook ontzettend veel zin om naar Peru te gaan!
De planning is nu alsvolgt:
Dag 1 Aankomst in Lima
Dag 2 Een dagje Lima bekijken.
Dag 3 Vanuit Lima naar Ica om vanuit daar naar Isla Ballestas te zien
Dag 4 Van Ica naar Nazca voor de Nazca lijnen (zijn deze trips ook mogelijk op 1 dag??) Voor een combinatie met Chauchilla of Cahuachi, zoals jij schrijft, hoeveel tijd hebben we dan nodig?
Dag 5 Van Nazca naar Arequipa (vliegen of bus??), dan Arequipa bekijken
Dag 6 Opnieuw Arequipa bekijken
Dag 7 Vanuit Arequipa naar Chivay voor Cruz Del Condor (of kunnen we dat beter doen vanuit Cabanaconde in plaats van Chivay?)
Dag 8 Cruz Del Condor en vertrek richting Puno
Dag 9 Titicacameer met eventueel een overnachting bij een Peruaans gezin (is dat leuk/ de moeite waard?)
Dag 10 Na eventuele overnachting bij gezin Hebben we nog geen echte invulling. Volgens mij is er weinig te doen/zien in Puno? Als dat zo is zouden we op dag 10 vanuit Puno richting Cusco vertrekken.
Dag 11 Cusco bekijken en klaar maken voor Inca Trail
Dag 12 Inca Trail
Dag 13 Inca Trail
Dag 14 Inca Trail
Dag 15 Inca Trail
Dag 16 Bijkomen van de Inca Trail in Cusco
Dag 17 Nog een dagje Cusco en vliegen een strand bestemming (welke weten we nog niet? We willen graag een mooi strand waar het lekker weer is, niet te toeristisch en waar we gewoon lekker niets kunnen doen, moeten we daarvoor richting het Noorden? Of kan dat ook in de buurt van Lima)
Dag 18 Strand
Dag 19 Strand
Dag 20 Van strandbestemming richting Lima
Dag 21 Lima
Dag 22 Lima
Dag 23 Vertrek 's avonds van Lima naar Amsterdam

De jungle die je noemt, dat lijkt ons op zich ook leuk, maar dat kost veel tijd toch? Ik kan namelijk alleen meerdaagse tours vinden?

We horen heel graag wat je van onze planning vindt! Slaan we mooie dingen over? Hebben we te weinig tijd ingepland voor bepaalde dingen? Nemen we te veel tijd voor bepaalde plekken die minder interessant zijn?
We horen het graag van iemand die Peru goed kent!

Hartstikke bedankt alvast!

Groetjes, Lanne
Dag 24 Aankomst Amsterdam

Hallo Llane.
Wat een mooie vakantie :cheer::cheer:.
Jullie gaan de mooieste pleken van Peru bezoeken.
Wanner prezies gaan jullie naar Peru?

• In het geval van Nazca ik weet niet als jullie hebben al contact met een reisburau genomen,je kant het beste voor vroeg een vlucht te boeken,tussen 8 en 9 uur.Het kan zijn dat het weer tegen zit en dan hoef je minder lang te wachten .De vlucht duurt 30 minuten,daarna kan je Chauchilla of Cahuachi bezoeken,het zijn begraafplatsen in de woestijn van de oude Nazcacultuur. Een bezoek aan Chauchilla duur tussen 1 uur of 2 uur,dat is inclusieve reistijd .Een bezoek aan Cahuachi neemt meer tijd ,drie of vier uur, het is niet dichbij de Lijnen.
    -Tussen Nazca en Arequipa kan je alleen met de bus, er is nog geen vlucht.
    -Cabanaconde is dichterbij,maar het is een kleine dorp waar verder weinig te doen is.In Chivay is meer te doen, zou is bijvoorbeeld een markt en eenthermalebaden.
    Vanaf Chivay is het langer reizen naar de Cruz del Condor.
    -(Puno) Als jullie bij een typisch peruaans gezien gaan slapen dat lijk me leuk.Is dat op het schiereiland? Als dat zo is dan kunnen jullie genieten van het mooie uitzicht op het meer en de bergen er om heen.
    -In Puno is weinig interessant,een bezoek aan een van de einlanden lijk me meer de moeite waard.
    De meeste bezoekers gaan naar de einlanden Taquile of Uros.
    Wanneer gaan jullie op vakantie?Want als het hier het zommer is dan is het in Peru winter op het strand in Lima is het ongeveer 12 graden.In het noorden,bij voorbeeld Mancora,is het warmer ongeveer 20 graden.
    -Vanuit Cusco is een uur vliegen naar Puerto Maldonado, van waaruit je enkele dagen een bezoek aan de jungle kan bregen.
    Als je meer informatie wilt hebben,laat het mij weten.:wereld::dag:
    Groetjes.
    Miluska

Hoi Miluska,

Bedankt voor je reactie en tips. :cheer:

Wat vindt je verder van ons reisschema zelf? Is dit goed haalbaar, zonder al te veel te moeten haasten (en dus wel te kunnen relaxen/genieten van Peru)?

Verder hebben wij nog geen contact met een reisbureau opgenomen. Misschien dat jij hier een tip ofzo voor hebt?

Hartstikke bedankt alvast!

Groetjes, Lanne

Hai Milus,

Vorig jaar ben ik 4 maanden in Peru geweest en daar heb ik ook een beetje Spaans geleerd. Ik merk dat ik het snel vergeet,omdat ik het niet meer spreek. Ik zou het leuk vinden om het een beetje te onderhouden door bijvoorbeeld elke week een keer af te spreken en dan Spaans te spreken en voor jou Nederlands te oefenen. Lijkt jou dit leuk? Laat me dan even je facebook weten, dan kunnen we misschien wat afspreken!

Groetjes van Eva