Spaans leren op Curacao

Hallo allemaal,

graag zou ik willen weten of er op Curacao mogelijkheden zijn om Spaanse taalcursussen te volgen.

Ik weet dat spaans een veel voorkomende taal is op het eiland, alleen kan ik in eerste instantie maar weining mogelijkheden vinden.
De enige die ik tot nu toe gevonden heb is: Unamono Curacao.

Als er mensen zijn die tips, informatie of ervaringen hiermee hebben zou ik dit graag horen.

Alvast bedankt!

Ik denk dat je op de universiteit ook wel terecht kunt voor een taalcursus. Bij UNA dus.

Hee Larissa!

Heb je ondertussen iets gevonden? Ik ben ook aan het zoeken naar een geschikte docent of cursus…

Groetjes Nienke

Hey nienke,

nee buiten hetgeen wat hier al aangegeven staat heb ik nog niets gevonden…!

Misschien is het een idee om elkaar op de hoogte te houden hierzo? wanneer wil jij daarheen gaan?

groetjes larissa

Wat een snelle reactie! :smiley: Ik wil zo snel mogelijk beginnen. Maar het hangt ook een beetje af van de kosten want ik heb nu geen stabiel inkomen.
Als ik iets heb gevonden laat ik het je weten idd! Ben je al op het eiland?

Groetjes!

haha ja ik ben toevallig nog online, dus vandaar!

ik ben nu nog in NL, geld sparen want ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik alles ga plannen…ik zit namelijk nog te twijfelen tussen curacao en Spanje!
k ben echter al wel eerder op curacao geweest, en jij?

groetjes!

Latertje voor jou dus!
Ik ben op het eiland. In het voorjaar ben ik hier 2,5 maand geweest en nu sinds eind juli weer terug. Er wordt hier natuurlijk Papiaments gesproken, maar ik wil altijd al Spaans leren. Van een aantal mensen heb ik gehoord dat Spaans een goede basis is voor Papiaments. En voor het aanleren van de gramatica een betere volgorde dan Ned.- Pap…

wanneer zou je willen komen? En is dan je doel vooral de Spaans-cursus?

oww jij zit er gewoon al … lekker hoor! :smiley:

ik heb al zo 'n 4 a 5 jaar spaans geleerd op school, en ik zou het zonde vinden als ik er nu niks meer mee doe! Ik vind die taal gewoon super dus ik zou het graag vloeiend willen spreken.
k zou het ook leuk vinden als ik werk vind later waar ik het bij nodig heb, dus daarom wil ik zo n cursus doen.

maar wat doe je nu op het eiland, je zei dat je geen stabiel inkomen hebt?? je kan er wel blijven voorlopig? en waar woon je ongeveer, welke wijk ? :smiley:

hey ey!
Ik weet niet of je al een geschikte cursus hebt gevonden!
Ik woon zelf op Curacao en ken mensen die bij deze vrouw
een cursus volgen en daar heel tevreden over zijn.
Zelf ben ik in een boek bezig om spaans te leren, soms kom je tijd te kort
op dit eiland;)

Ik citeer uit een mail:

Bij EduCaribe aan de St. Rosa weg # 352-A net voorbij de kruising met de Seru Lora weg heb ik afgelopen voorjaar een hele goede en leuke cursus gedaan, bij Estella. Duurt 2 maanden, 2 x in de week (in overleg doet ze ook 1 x in de week). Ze heeft 7 niveau’s (dus je kan nog even vooruit). Leuke actieve methode, kleine groepjes, veel praten en oefenen (geen rijtjes stampen of moeilijke grammatica uit je hoofd leren) en niet duur (ik heb destijds bij veel cursussen geinformeerd en deze vond ik echt het beste) Bel haar op 7474298 of 5623471 (misschien is ze door de vakantietijd moeilijk bereikbaar maar gewoon blijven proberen. Meestal adverteert ze in de amigoe vlak voor er weer een cursus start (paar keer per jaar).

Iig!! succes!!
Liefs, Jody

hoihoi,

bedankt voor de informatie!
Zelf zit ik te denken aan een intensievere cursus, 2x in de week is best weinig ( ik zat namelijk aan 5 ochtenden oid te denken! )

Maar ik ga het zeker onthouden :smiley:

groetjes!

Hey Hey!
Ik weet niet of zij ook zo flexibel is, misschien kan je altijd even bellen. 5 ochtenden is wel echt heel erg intensief! Heb je haast niet de tijd om alles te onthouden;)
Heel veel succes!
Liefs jody

Hoi, ben je op zoek naar interactieve spaans lessen voor beginners met een ervaren nativespeaker?
Grijp je kans en neem contact met mij op:

EduCaribe
Spaans voor beginners
Van 5 maart tot 3 mei 2013
16 lessen, elk van 90 minuten, 2 keer per week.
fl.500,= (inclusief materiaal)
Santa Rosaweg 352-A

email: educaribe_curacao@hotmail.com
mobiel: 5623471 ('s avonds)
of laat een berichtje op 7474298 en ik zal je terug bellen.

Groetjes,
Estela de Haseth