Spa in Ubud - hele dag voor uittrekken?

Hallo allemaal :slight_smile:

Ik zit een beetje met een dillemma…

De eerste 3 dagen van onze vakantie verblijven we in sanur, gevolgd door 2 dagen in de omgeving van Ubud.

In Ubud heb ik een superleuke spa gezien (Karsa Spa), maar de behandeling die ik wil zou 4 uur duren.

Wat doe ik het best volgends de kenners?

In van de 3 dagen in sanur een taxi nemen naar Ubud om daarvan de spa te genieten en terug te gaan?
Of van de enige volledige dag in Ubud die we hebben 1/2 dag in de spa doorbrengen?

Of is een motor huren en zelf naar ubud rijden ook OK, Wij zijn nog nooit in Bali geweest en heb dus geen idee van het verkeer daar; maar mijn vriend is wel een uiterst voorzichtige chauffeur en rijd zelf met een moto.

OP de toch van sanur naar ubud zijn er wat stop^s voorzien (een koffieproeverij, monkeyforrest en pura gunun kawi). Darana zouden we graag wat aan het zwembad relaxen en eventueel, als er nog tijd is, in de namiddag even met de fiets rde rijstterassen nabij het hotel verkennen (tegallang).

De volledige dag die we in Ubud hebben zouden we graag gewoon wat willen ‘verdwalen’ in Ubud zelf. een marktje mùeepikken, lekker gana lunchen, en gewoon wat rondwandelen. Is 1 hele dag dan te veel? Of doen we toch best de Spa op een apart moment?

Groetjes!

Ik zou er misschien 2 dagen Sanur van maken en die extra dag dan lekker bij de spa in Ubud doorbrengen. Maar beter nog, 1 dag minder in Seminyak, daar blijf je toch 4 dagen las ik in een andere post. En die dag dan extra bij je verblijf in Ubud plakken. Maar als je alles al geboekt hebt wordt dat misschien lastig.

Ubud is druk maar wel superleuk, veel mooie dingen te zien ook. Maar zou je niet op de dag dat jullie naar Ubud gaan heel vroeg kunnen vertrekken vanuit Samur, zodat je rond 11 uur aankomt in Ubud, dan kan de middag nog die halve dag in de spa doorbrengen. Dan heb je die dag wel goed besteed en alsnog houd je de volle dag Ubud over.

Succes!

Dag KaterK, bedankt voor je antwoord!

jammer genoeg liggen onze verblijplaatsen al vast…

Om hoelaat zouden we dan ongeveer moeten vertrekken in Sanur om rond 11u / 12u aan te komen?
We hebben die dag een chauffeur dus ik denk dat het voor hem geen probleem is om ons af te zetten en op te pikken aan de spa, aangezien we hem voor de volledige dag hebben :).

Groetjes,

Als ik het me goed herinner was het zo’n twee uurtjes rijden. Als je dan om 8 uur vertrekt dan kan je misschien al wel je bagage achterlaten bij je volgende hotel en dan lekker naar de spa gaan.

Als je vriend motor kan rijden dan is dat wel heel leuk om te doen tijdens die hele dag die je in Ubud hebt. Zoals gezegd, Ubud zelf is heel druk maar kom je op de weggetjes rondom Ubud dan is het lang niet meer zo druk en is het heel leuk om rond te toeren, wind in je haar…super!
Er zijn prachtige routes rondom Ubud, je kan het ook met de fiets doen maar er zijn ook behoorlijk wat rottige bultjes, en dan in die warmte…

In een andere post van je zag ik dat je in Sanur in het Mercure verblijft. Aan de overkant van de straat (Jalan Mertasari), schuin t/o het Mercure zit een heel leuk eettentje, Gardenia. Ze hebben nog een vestiging, ook in de buurt v/h Mercure maar dan aan het strand, Sweet Magnolia. Aanrader!