Sofitel Palm Beach

Hoy, wie kan mij wat meer vertellen over Sofitel Palm Beach hotel? Wij vertrekken 17 september vanuit Brussel. Welke dingen vallen er te bezichtigen, men heeft ons verteld dat er niet veel te zien valt op Djerba, maar daar geloof ik niet veel van. Alvast bedankt!

Beste Imen
Momenteel kan ik je hierover nog niet veel vertellen… maar kijk gerust eens verder in dit forum. Deze vraag stelde ik ongeveer een jaartje terug ook en toen kwam toch een lovend antwoord.
Nu, momenteel kan ik je nog geen antwoord geven, maar wij vertrekken op 3 september zelf ook voor een weekje Sofitel… dus…
Als ik eraan denk schrijf ik zeker verder iets, terug op 10/9…
Dat er niet zoveel te zien is op Djerba, wel ja, je maakt het je zelf zo aangenaam als je zelf wil, niet ? Tip: trek er eens opuit met een gehuurde auto en leer de mensen kennen, het échte Djerba, weg van de kustweg. Souks en markten, altijd tof, de synagoge, ontelbare moskee-tjes.
Groetjes en geniet van Djerba.

Hallo Imen,

Hieronder vind je nog een reactie van een van de leden van de Djerba Groep die er onlangs is geweest. Hopelijk heb je er iets aan, voor meer info over Djerba kun je kijken op de djerba Groep of op mijn Djerba web-log. De adressen staan onder aan dit berichtje.

Groetjes
Marianna

Dit hotel is in een paar woorden uitgelegd luxe ten top. Heel vriendelijk personeel dat tevens ook zeer behulpzaam is.
Het eten is er fenomenaal (getuige de kilo’s die er bij gekomen zijn!).
Hele grote kamers (juniorsuite’s) met een apart toilet, badkamer met dubbele lavabo, ligbad, douche, badjassen. Het bed was 2 op 2 wat best wel wat groot is
De ligstoelen aan het zwembad waren lekker zacht en de handdoeken waren gratis als je je speciale kaartje van de kamer afgaf (welke je uiteraard terugkreeg bij het inleveren van de handdoeken).
Een paar (3 à 4) dagen is het echter nogal druk geweest in het hotel waardoor je moeilijk een plaatsje aan het zwembad kon bemachtigen.

Mensen die echter heel wat animatie verwachten zijn bij het Sofitel op het verkeerde adres. Wil je echter rust en vooral gerust gelaten worden, dan is dit meer dan aan te raden…

Groetjes, Mieke

heel erg bedankt lieve mensen voor jullie reacties, wij zullen er voor 200% van genieten geloof me vrij
groetjes

Ziezo, eerste dagje terug…
Welnu… jammer genoeg ga ik niet zo positief zijn. Naar Sofitel 5* normen dan… begrijp me niet verkeerd. Het hotel op zich is heel mooi, de kamers picobello niets op aan te merken… hoewel… het douchegordijn onderaan zag ondertussen oranje ipv. gebroken wit… (zoals gezegd voor een 5* toch maar…). Ontbijt is zoals overal, voldoende keuze. Heel goed is dat je elke morgen vers geperst sinaasappelsap kon krijgen zonder extra ! 's middags was het dan ook buffet. Presentatie en aanbod (ook weer naar die 5* norm) kon volgens mij veel beter… Heel goed was wel telkens verschillende typische tunesische bereidingen. Ook 's avonds buffet of keuze uit de à la carte restaurants (niet gedaan, dus ook geen info). Buffet 's avonds iets uitgebreider naar koude groentjes toe. Ook bijna steeds een klein “wachtbordje” of hoe je het ook kan noemen met bvb. aardappelsla en gerookte zalm (zo porties voor een aperitiefje, heel lekker). Maar dan… wil je buiten eten OK, maar even een plaatsje zoeken. Heb je de pech dat er nog bestek en alles ligt van de vorige, ja dan wacht je toch wel 10 min. vooraleer iemand de goedheid heeft om dit af te ruimen. Want… vraag je dit aan persoon X ah neen, die doet dit niet, dat is persoon Y, die op zijn beurt aan persoon Z vraagt… en ga zo maar door… Dus organisatie… niet echt weer die ¨5*… Uiteindelijk wordt afgeruimd… Proper tafellakentje zou je denken… neen hoor, gewoon het andere omdraaien en verder gebruiken… Dat de nattigheid en vlekken daardoor gaan… no prob… (ook weer niet voor een 5*). Restaurant… als de “lieve” man zijn vlees aan het bakken is op de grill en hij je zegt om nog even een tour te doen, doe die dan lang genoeg… Wou een heerlijk stukje vlees, deed me teken, doe nog een tourke en haal de rest… blijkbaar was ik te snel terug want gepikeerd “smeet” hij 2 stukken werkelijk rauw rood vlees op m’n bord… heerlijk…
Wijn… ok, in vol pension moet je geen Pomerol verwachten, ga ik ook niets op aanmerken, die was goed. Maar de glazen… op een avond zag ik van ver een glas afkomen waar de lippen vol van de Chanel lippenstift (bij wijze van spreken) nog aanhingen. Verontwaardigd vroeg men me of ik een ander glas wou… Als men de tafel aan het dekken is en bestek valt, ja daar legt men dat gewoon terug… (ook weer niet die 5*)… Zwembad… een koppel naast ons met een baby van een 2jaar wou nog een extra parasol, die 20m verder stond (dicht en doelloos). Vroegen aan die man om te helpen (niet om zelf die man aan het werk te stellen, maar een helpende hand)… aaaah neen, onmogelijk, zijn parasols genoeg… maar dat kind lag wel in de zon… en die parasol stond daar echt dicht niets te doen… Service ??
Vriendelijkheid receptie ?? Nooit van gehoord. Bij het vertrek, saluut gezegd… geen respons gekregen…
Nu dit klink misschien allemaal heel negatief en ergens is dat ook zo als je vergelijkt met andere hotels van deze categorie. Zou ik zeker geen 5 sterren geven, eerder 4.
Blijf erbij, wij hebben nu al een paar hotels aangedaan, maar nu weten we het zeker… Djerba Plaza is de top…
Hopelijk zijn jullie er iets mee en reageren veel mensen ook rechtstreeks naar daar (zoals we vernomen hebben wel, want we zijn zeker niet de enige die kritiek hebben op de service, vriendelijkheid…) en wordt alles echt z’n 5* waard…
Groeten, Yves

Hoy Yves,

Welkom terug en fijn dat je wat meer uitleg geeft over Palm Beach.
Wij vertrekken zaterdag en zien er alvast naar uit. Uit je hotelervaring merk ik toch de typisch Tunesische toestanden op. We zijn reeds verschillende malen naar het vasteland geweest, eerlijk gezegd 4* hotels en merken dat jouw kleine ergernissen herkenbaar zijn, van een 5* verwacht men natuurlijk dat ietsje meer. We zullen het gewoon op ons laten afkomen, misschien dat er al wat minder volk zal zijn, dus meer ontspannen toestanden.
Hopelijk heb je de zon niet meegebracht, maar nog wat voor ons overgelaten ginds op Djerba :).
groetjes

Wij vertrkken ook zaterdag met de vlucht van rond 18.00 h denk ik.
Tot dan !

Hoy fortis,

Wij vertrekken met de vlucht van 8u50 vanuit Brussel, we zullen elkaar wel zondagmorgen aan het ontbijt zien zeker?