Ik zou graag in Israël gaan snorkelen met mijn vriend. Ik denk dat Eilat hiervoor de beste plek is. Nu lijkt het me leuk om hiervoor met een gids mee te gaan naar een gebied dat iets verder van het strand afgelegen ligt, om nog mooiere vissen te zien. Heeft iemand aanbevelingen? Ik kan wel veel duikscholen vinden maar weinig snorkel-uitjes.
Hoi Charlotte. Ik zou je aanraden om naar het strand van de SPNI te gaan (Coral Beach). Je betaalt hier wel entree voor, maar dit gaat gaat naar de natuurbeschermingsorganisatie. Het koraal is er erg mooi en er zijn veel soorten vissen. Het strand is ook netjes. Vlakbij dit strand heb je een aantal goede duikscholen. Ik durf je niet met zekerheid te zeggen of ze ook snorkel trips organiseren. Ga je iets verder van het strand af dan wordt het al snel diep en dus is het voor snorkelen iets minder interessant. Je hebt koraal nodig, daar zitten de mooiste visjes. Snorkelen in Eilat is echt een aanrader hoor. Ik vond Thailand ook super maar zou niet kunnen zeggen welke plek ik mooier vond (qua snorkel ervaring).
Veel plezier met de reisvoorbereidingen!