snorkelen/vissen in Sri Lanka?

Hallo,
Vraagje weten jullie of je goed kan snorkelen en hebben ze daar ook vistripjes ofzo?
En waar is dat?
We gaan met kinderen die dat heel graag willen.
Jungletochten zijn die daar goed te regelen en is dat ook leuk?
Of zijn het meer wandeltripjes?
En zijn er daar ook mountainbike trips?
Kortom zijn er een beetje avontuurlijke tripjes voor pubers?
Hartelijke dank alvast!

Pigeon Island is één mooie spot. Daarnaast kan je bijna overal op het eiland met lokale vissers naar de verschillende koraalriffen toe om te snorkelen. Hikkaduwa, Pasikuda etc. etc. er zijn zat mooie plekjes. Jungletochten kan, bijvoorbeeld door Sinharaja rainforest. Je kan ook mooie wandelingen door de bergen maken, bijvoorbeeld door de theeplantages bij Ella of over de Horton Plains. Mountainbiken kan op verschillende plekken. Avontuurlijk, je kan raften bij Kitugala, dat is ook gaaf. Wallvissen spotten is natuurlijk ook leuk, afhankelijk van het seizoen, Merissa, Kalpitiya of Trinco. Het snorkelen is ook seizoensgebonden, hou daar rekening mee.

Top om te lezen!
Wij gaan vanaf half juli tot half augustus. Is dat het goede seizoen van walvissen en snorkelen?

Voor Trinco is dit het goede seizoen om walvissen te zien en ook om te snorkelen.

We hebben gesnorkeld bij Mirissa. Bij de rotsen tussen de 2 stranden in. Er is weinig koraal, maar er zaten best wel veel visjes. Bij laag water kun je er niet goed snorkelen, dan staat het water te laag tussen de rotsen.

Bij Kitulgala kun je inderdaad raften, bij ons stond het water te laag. Toen wij er waren kon je ook een jumping ands sliding tour doen die ik er leuk vond, maar ik weet niet of dit mogelijk is in juli. Ook kun je hier een mountainbike tour doen. Zelf vond ik hem te pittig en ben afgehaakt. Het is namelijk 8 km omhoog de berg op fietsen, maar terug rijdt je alleen naar beneden. Mijn man vond het een leuke tocht.

Bij Horton Plains heb je een wandeling van zo’n 9 km. Je loopt langs het beroemde uitzichtpunt World’s End. Echt mooi! De tocht is wel lang, maar heel goed te doen. Je kunt dit makkelijk ter plekke boeken. (wij vertrokken uit Nuwara Elija)

Heb je al gekeken naar Yala nationaal park? Dit was echt super leuk! We zagen veel dieren, waaronder de luipaard.