Wij gaan van 25 nov tot 8 dec naar sri lanka. Ik ben ervaren backpacker, mijn partner maakt voor het eerst een verre reis.
Heb een paar vragen:
We willen heel graag snorkelen maar waar kan je dit het beste doen in die tijd van het jaar?
En welk gedeelte van het eiland is de meeste kans op zon?
Zijn er “bounty” stranden, wat zijn de mooiste stranden?
Aan welk strand en in welke plaats vind je s’avonds de meeste backpackers zodat je s’avonds heerlijk een terrasje kunt pakken en eventueel shoppen zoals bijvoorbeeld op Khao Sarn Rd in Bangkok Thailand. Lijkt me leuk om daar de reis mee af te sluiten.
Enige research vantevoren had geholpen. Het is niet voor niets laagseizoen dan. Zon 2/3 kans op een aantal uurtjes (gemengd met regenperioden tussendoor) aan de zuidwestkust, zoals Bentota-Hikkaduwa-Unawatuna. De laatste 2 zijn ook goede backpackeroorden net als Mirissa en Tangalle. 0% kans op zinnig snorkelen - B/U/M hebben wel riffen die enig veilig zwemmen erachter bieden maar de zee buiten het rif is tot eind december nog extreem wild en daardoor is zichtbaarheid op het rif nihil (modderig water).
Als snorkel essentieel is niet Sri Lanka die data ja. Vraag maar in Goa en Malediven forums na hoe het die datums aldaar is; Malediven voorzover wij weten vanaf 1 november prima maar qua prijzen betaal je daar de jackpot (met enige budgetopties in Maafushi), niet echt backpackerstijl dus. Goa is qua weer dan uitstekend maar ik weet niets over snorkelen daar.
Wij zijn vorig jaar ik oktober geweest en we hebben prima kunnen snorkelen in Talpe! Talpe is tussen Unawatuna en Habaraduwa. Het was wel achter het rif. Het water was mooi helder en voor ons een leuke ervaring.