Ik wil jullie even iets vertellen over mijn tijd in
italie. Ik vertrok in juni naar zuid italie om daar
voor een hotel te werken in de entertainment.
Ik kreeg van hun de vliegtickets en alles leek goed
geregeld te zijn. Ik zou 40 uur in de week kinderen
vermaken. en dat over 6 dagen in de week.
(dit stond dus ook in mijn contract)
Maar na aankomst bleek dat ik elke dag tussen 8 uur
's morgens en 2 uur 's avonds moets werken. gemmideld
werkte ik tussen de 75 en 80 uur per week. Plus op mijn
vrije dag moest ik soms nog werken. Ik ben bij hun weg
gegaan, en ik wil iedereen zeggen werk blijf niet ten koste
wat het kost. Ik had het heel gezellig daar met een aantal
collega’s. Maar nu ik thuis ben merk ik pas hoe oververmoeid
ik ben geraakt.Na 3 wekenziek te zijn geweest gaat het nu
wel een beetje.
Ik zie dat het al even geleden is, dat jij deze slechte ervaring in Italie hebt gehad, mijn dochter is hetzelfde overkomen, deze zomer, 2006 dus. Op Camping Bella Italia aan het Gardameer, animatieteam. Omdat ze heeft opgegeven krijgt ze nu ook nog een negatieve beoordeling van haar stage, en dreigt ze haar MBO diploma niet te halen, ze moet nog eens 5 weken extra stage in Nederland doen. Hoe is dat bij jou afgelopen? Heb je de afgelopen jaren meer negatieve berichten over animatie-werk in Italie gehad?
Ik heb hetzelfde gehad in Turkije…
Begin nu in te zien dat het echt slecht was en dat het nou ja niet aan mij lag zeg maar…
het harde werken, tussendoor altijd slapen, op mijn vrije dag ook slapen en of ik s avonds dan wel nog even de minidisco wilde doen…
mijn ervaringen in het andere hotel waren helemaal slecht dus daar zal ik jullie niet mee lastig vallen…
Het was tenslotte ook niet in Italie!
Sterkte! Gr Franka
mischien had n ieder zich er beter in moeten verdiepen! Ik heb 2 jaar in Italie gewerkt en het is echt niet vreemd dat je zo lang/veel moet werken!
De meesten houden een heel seizoen vol (4-6 mndn!!) en doen dit puur voor de lol! En 80 uur p/w iets doen wat je onwijs leuk vindt is echt niet erg!!
Wel lullig dat ze je zo slecht voorlichten en je afdoen met n 40 uur contract zonder te vertellen dat dit er echt niet in zit!
Anyways, ieder voor zich wat hij/zij leuk vindt en hoeveel hij/zij wil werken maar dit is echt niet vreemd!
@Elvis4: in ontwikkeling??? Je bedoelt dat alles geregeld wordt door bonden zoals in NL? Gelukkig is NL maar een van de weinige landen waar dit op zo’n overdreven manier gebeurt! Gelukkig bestaat er ook nog zo iets als eigen verantwoording! Lange leven de vrije markt!
Het werken bij mij in Turkije, was erg leuk! De lange dagen maakten ook niet uit, maar de behandeling was niet altijd helemaal…dat je zegt ok
En wat betreft in ontwikkeling?! Ooit in Turkije geweest??!
Geen bezwaar tegen een klein zij-sprongetje hoor, maar gaarne bij het onderwerp blijven:
“slechte ervaringen in Italie”. Discussies over Turkye gaarne in het Turkye-forum.
Maar nogmaals: niet echt een groot bezwaar mijnerzijds, mijn regel is:
de uitzondering bevestigt de regel die luidt:“dit forum gaat over La Bella Italia” (waar tussen de verschillende regio’s òòk groot verschil ‘in ontwikkeling’ is)
Dat is ook precies waar ik meer over te weten zou willen komen, of dat verschil werkelijk zo groot is. In ieder geval kunnen we denk ik zeggen dat er weinig verschil is tussen noord Italie en Nederland.